<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Boris Vaculík musel na Dakaru po nehodě skončit..

(16.1. 2018)
Pilot Vaculík musel na Dakarské rallye po nehodě skončit. Soupeř zabrzdil a my ho torpédovali, říká
Boris Vaculík a navigátor Martin Plechatý odstoupili z letošního ročníku Dakarské rallye. Automobilová posádka týmu BARTH Racing měla nehodu, po které se nedostala včas do bivaku v bolívijském Tupizu. V sedmé etapě držel letošní nováček 26. místo v kategorii automobilů, do cíle osmé etapy se však nedostal. „Patnáct kilometrů po startu nedělního dne jsme v prachu dojeli pomalu jedoucí vozidlo, které dlouho nereagovalo na zvukové znamení. Uprostřed pisty šlápl na brzdy takovým způsobem, že jsme ho zezadu torpédovali. Tím jsme si přišli o chladiče a nemohli pokračovat dál,“ popisoval Vaculík rozhodující incident.
Cílem Borise Vaculíka, který úspěšně závodil v autokrosu, bylo hlavně překonat peruánské duny. Když se však dostal do Bolívie, v rámci maratonské etapy narazil na jedné z rychlých pist do soupeře. „Vůbec nevím, o koho se jednalo. Byl tam velký prach. Pilot jen vystoupil, pofackoval si zadek auta a odjel,“ popisoval Vaculík, který musel vůz společně s navigátorem opravovat. „To se nám povedlo po více než dvanácti hodinách. Kolem desáté hodiny večerní jsme vyrazili na trať s tím, že to půjdeme zkusit. Etapa už byla hodně rozbitá a náročná.“
 
 
Od pořadatelů Dakarské rallye poté však obdržel Vaculík špatnou zprávu – do provizorního bivaku v Tupizu se musel dostat do osmé hodiny ráno. „To bychom však nestihli, ani kdybychom se rozkrájeli. Rozhodli jsme se tak po zralé úvaze ukončit účinkování v Dakarské rallye. Z tratě jsme se vrátili a vyjeli až v následujícím dnu,“ vysvětloval Vaculík, který neskrýval obrovské zklamání. „Hodně mě to mrzí. Po nejhorších etapách v Peru, které jsme přežili, nás vyřadí jeden idiot. Teď už s tím nic neuděláme.“
O tom, zda se Dakarské rallye zúčastní v příštím roce, nechtěl mluvit. „Nevím, co teď bude. Jsem rád za těch osm dní. Nabral jsem hodně zkušeností, viděl jsem úplně jiný seriál, než na jaký jsem byl zvyklý,“ dodal Vaculík, bývalý autokrosový závodník, který se na Dakaru pohyboval v první padesátce automobilové kategorie. V Bolívii dokázal zajíždět časy kolem dvacátého místa (v 7. etapě byl 22. a v 6. etapě 21.) Ve druhé etapě v dunách závodní ford dokonce převrátil a do cíle dojel bez předního skla. „To byl ale jediný větší krizový moment, který jsme v dunách zažili. Jinak jsme z dun na rozdíl od ostatních vyvázli bez většího škrábance,“ bilancoval navigátor Martin Plechatý.
Nejistěji se Vaculík cítil v Bolívii, kde se jezdilo převážně po bahnitých úsecích. „Tam se jako bývalý autokrosař cítil dobře. Na to, že se jednalo o jeho první rok za volantem závodního vozu, si počínal skvěle,“ hodnotil Plechatý. Vaculíka také mrzí, že mohl usilovat o vítězství mezi nováčky v kategorii automobilů. „Vedli jsme tam o parník, mohli jsme předvést dobrý výsledek,“ smutnil pilot.
 
 
VIDEO z 8. etapy https://www.youtube.com/watch?v=vMAch4Wyt9Y&feature=youtu.be
VIDEO Zaplavený bivak https://www.youtube.com/watch?v=Pi5KNW9Nxso
 
O BARTH Racing
Závodní tým BARTH Racing vznikl v roce 2015. Je součástí skupiny BARTH, a. s., působící na českém trhu od roku 1994 se sídlem v Pardubicích. Do obchodní skupiny BARTH patří Autocentrum BARTH (významný autorizovaný prodejce a provozovatel servisních služeb vozů značek Volkswagen, ŠKODA, SEAT, Audi, Kia, Peugeot, FIAT a Honda), Motocentrum a Motopůjčovna BARTH (prodej a servis motocyklů značky Yamaha), BARTH Media (reklamní a marketingová agentura), BARTH Rent (půjčovna automobilů) a BARTH Caravan (půjčovna obytných vozů a karavanů). Skupina BARTH zaměstnává přes 230 pracovníků a dosahuje ročního obratu přesahujícího 3 miliardy korun.
 

 
 
Více informací najdete zde: www.barth.cz, www.barth-racing.cz
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447