<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Severočeské kamiony od MKR Technology - střídavě oblačno.

(17.1. 2018)
10. etapa Dakaru míchá pořadím, Huzink je 10.
Belén – Na letošním Dakaru není lehkých etap! Také 10. závodní prověrka řádně prověřila techniku i hranice lidských možností. Posádky mluví o hotovém očistci, pořadí se míchá. Zatímco Gerd Huzink se se severočeským kamionem od MKR Technology už zařadil do elitní desítky, nad pilotem Janusem van Kasterenem visí kvůli technickým potížím s převodovkou otazníky.
Jakoby se pořadatelé předháněli, která etapa bude více extrémní. Ta 10. se zařadila do čela. Etapa ze Salty do Belénu s téměř tři sta osmdesáti měřenými kilometry byla mimořádně těžká. Posádky během ní zažily všechny druhy tras – od písečných dun, po řečiště a rozbité cesty. Ze tří tisíc výškových metrů pak sklouzly o více než dva tisíce níže. Problémy nastaly v závěrečné části u obou posádek severočeských renaultů. Ztrátu nabral Gerd Huzink, který na třináctém místě ztratil téměř půl druhé hodiny na vítězného Nizozemce van Genugtena.
„Byla to další opravdu velmi extrémní etapa, kde se technika dostává na hranice
možností a únosnosti. Trpí opravdu všichni, nikdo nemá nic jistého. Bohužel technické potíže zabrzdily i našeho Januse van Kasterena, který má problémy s převodovkou. Momentálně ale více nevíme,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology.
 
Mladý holandský pilot, který na letošním Dakaru zažívá svou premiéru, ji tak prožívá se vším všudy. Kvůli problémům měl už na druhém way pointu ztrátu téměř dvou hodin a ta stále narůstala. Zda se mu podaří dostat do cíle a odstartovat další etapu, je momentálně nejasné.
Dakar pokračuje 11. etapou z Belénu do Chilecita o celkové délce téměř sedm set padesát kilometrů, na kterých je dvě stě osmdesát měřených. Posádky projíždí Fiambalou a pořadatelé sami mluví o jednom z nejtvrdších míst Argentiny. Čekají je opět písečné duny a prudké výjezdy, které mohou silně zamíchat celkovým pořadím.

Na čele je stále Rus Nikolajev, ale druhý Villagra už stáhnul jeho vedení jen necelých pětadvacet minut. Do elitní desítky průběžného hodnocení se probojoval Gerd Huzink s trambusovým speciálem Renault Trucks K520.
Výsledky – 10. etapa – Salta - Belén (373 km)
1. van Genugten (Ned) Iveco 5:31:49
2. Villagra (Arg) Iveco +0:33
3. Viazovich (Blr) Maz +11:09
4. Nikolaev (Rus) Kamaz +22:14
5. Mardeev (Rus) Kamaz +24:34
13. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:21:53
? van Kasteren (Ned) Renault Trucks
Celkově:
1. Nikolaev (Rus) Kamaz 34:09:09
2. Villagra (Arg) Iveco +24:44
3. Viazovich (Blr) Maz +3:48:30
4. van Genugten (Ned) Iveco +4:08:54
5. Mardeev (Rus) Kamaz +4:25:40
10. Huzink (Ned) Renault Trucks +7:20:04
? van Kasteren (Ned) Renault Trucks
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447