<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Prokop se dvakrát loučil s Dakarem… Pomohl mu Ouředníček!

(18.1. 2018)
Prokop se dvakrát málem loučil s Dakarem…
Zdálo by se, že Martin Prokop s Janem Tománkem proplouvají letošním obzvláště náročným Dakarem, ze kterého již vypadla celá řada favoritů zvučných jmen, bez větších potíží. V desáté a jedenácté etapě jim však dvakrát málem skončily veškeré naděje nejen na výsledek ve vysněné top 10, ale málem své účinkování v soutěži ukončili nadobro.
V úterý se jen díky pomoci Tomáše Ouředníčka z týmu South Racing dostali ke svým mechanikům, aby na jejich Fordu Raptor F-150 vyměnili nefunkční alternátor a ve středu kvůli porouchané spojce málem uvízli v těžkém terénu. I přes všechny potíže ztratili v celkové klasifikaci pouze jedinou příčku a jsou aktuálně osmou nejlepší posádkou kategorie automobilů.
Pilot týmu MP SPORTS Martin Prokop detailně popisuje dění na trati středeční jedenácté etapy:
„Dnešní mezi jezdci obávaná etapa Fiambala byla snad ještě horší, než se o ní vypráví. Trať byla kombinací trialu v řečištích mezi velkými kameny a nekonečných pískových úseků a dun. Nám se krátce po startu rozbila spojka. Pedál se propadl na podlahu a nebylo možné zastavit nebo si pomoci přeřazením při jízdě v těžkém písku. Hlavně nebyl záložní plán, kdyby se něco nepodařilo. Nemohl jsem si couvnout, rozhlédnout se nebo si podřadit v extrémní zátěži, když už řazení bez spojky nestíhalo. To znamenalo, že jsem musel jet extrémně opatrně a s rozvahou, každou dunu nebo hranu jsem si protrpěl a snažil jsem se mít vždycky vymyšleno, kam budu točit, když by se výjezd nepodařil. Většinou jsem jel o rychlost níž, abych mel roztočený motor, připravený na nejhorší. Takže většinu těžkého terénu jsem projížděl jako šnek na jedničku. Na to, jak byla dnešní trať technicky náročná, zvládli jsme to jen se dvěma zaváháními.
 

U toho prvního jsem si byl jistý, že je to náš konec a v závodě už nebudeme pokračovat. Nezvládl jsem výjezd na velikou dunu, což by nebyl problém, ale když jsem točil dolů, potřeboval jsem spojku, abych zařadil jedničku a pomohl si výkonem obrátit auto zpět dolů. Ale bez ní tam zůstala dvojka, výkon okamžitě klesl a zůstali jsme v té nejhorší poloze. Zaseklí hluboko v písku bokem k duně a kousek od jejího vrcholu kde nám nikdo nemohl pomoci, protože každý měl dost práce sám se sebou. Jako zázrakem zrovna na tomhle místě byla skupinka nadšených argentinských motokrosařů, kteří se na nás vrhli a asi 40 minut lomcovali se Shrekem, abychom vyndali zaseklý kvalt a mohli se vyprostit ze zapadnutí a následně nám pomohli roztlačit auto, aby naskočil motor. Během celé akce jsme zapadli ještě jednou, takže to bylo hned dvojí vyprošťování. Ale kluci byli skvělí a zachránili nám celý Dakar. Jsem si jist, že bez nich by to pro nás skončilo. V této poloze bychom s dvoutunouvým Shrekem sami s Jendou nehnuli.
Ale za dalších 100 km jsme se zasekli zase, to když jsem se lekl jedné díry a při šlápnutí na brzdu zhasl motor. Naštěstí jsme byli už nakloněni z duny dolů, takže jsme asi za 15 minut pokračovali. Už jsme měli nacvičeno jak prvně vyndat zaseknutou rychlost, vyheverovat se ze zapadnutí a pak přes startér odskákat dál. V tomhle případě nás pozorovalo asi dvacet motorkářů z vedlejší duny, ale asi měli zrovna siestu a nechtělo se jim špinit si ruce. Do cíle už jsem si dával velký pozor, abych měl každý výjezd naloženo až po omezovač a byl připraven na nejhorší.
Stejně jako po úterní nevydařené etapě jsme smutní, z velké ztráty, ale nakonec jsme rádi, že v závodě vůbec pokračujeme. Letošní Dakar není žádná pohodička, takže kdo se drží - i když zuby nehty - tak musí být šťastný.“
 
 

Průběžné pořadí Rally Dakar 2018 kategorie automobilů po 11. etapě: 1 303 - CARLOS SAINZ (ESP) PEUGEOT 36h16m27s +00:00:00 2 300 - STEPHANE PETERHANSEL (FRA) PEUGEOT 37h17m12s +01:00:45 3 301 - NASSER AL-ATTIYAH (QAT) TOYOTA 37h40m29s +01:24:02 4 309 - BERNHARD TEN BRINKE (NLD) TOYOTA 37h44m02s +01:27:35 5 304 - GINIEL DE VILLIERS (ZAF) TOYOTA 37h56m32s +01:40:05 6 312 - JAKUB PRZYGONSKI (POL) MINI 39h10m45s +02:54:18 7 319 - SHEIKH KHALID AL QASSIMI (ARE) PEUGEOT 39h42m46s +03:26:19 8 311 - MARTIN PROKOP (CZE) FORD 42h09m35s +05:53:08 9 334 - PETER VAN MERKSTEIJN (NLD) TOYOTA 42h47m36s +06:31:09 10 331 - SEBASTIAN HALPERN (ARG) TOYOTA 44h57m48s +08:41:21
Další etapa: čtvrtek 18. 1. Stage 12 Chilecito – San Juan Celkem 793 km – spojovací úsek 270 km, měřený úsek 523 km Sledujte nás na sociálních médiích Facebook @martinprokopofficial Instagram @martinprokopofficial Twitter @ProkopOfficial Youtube
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447