<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Tým Adrie obětoval svůj sen za záchranu Kolomého!

(19.1. 2018)
Tým Adrie obětoval svůj sen za záchranu Kolomého!

Pilota týmu TATRA Buggyra Racing Martina Kolomého připravily o první etapové vítězství dva defekty ve druhé části včerejší speciály. Martin Šoltys také prožil na trati velké drama a do bivaku dojel až nad ránem, v závodě však pokračuje. Po náročné etapě má za sebou celý tým nejtěžší noc na celém Dakaru!

„Na Martina Šoltyse dnes také dolehl extrém letošního ročníku, když se během etapy potýkal s technickými problémy. Naštěstí se jim to podařilo opravit a jsou na cestě do bivaku. Martina Kolomého už tu máme. Dneska to chvíli vypadalo na etapové vítězství, ale ani jemu se nevyhnuly určité problémy. Měli dva defekty, a ty je trochu zdržely, nicméně je v bivaku a auto dáme do kupy,“ říkal manažer týmu Jan Kalivoda ve dvě hodiny v noci místního času. „Dakar letos opravdu ukazuje, že to je extrém. Když se podívám po bivaku, tak problémy mají skoro všichni a myslím si, že naopak my jsme jedni z mála, kteří jich mají nejméně. Bohužel ani nám se to nevyhnulo,“ líčil Kalivoda těžké okamžiky během náročné noci.

„Včera jsem měl sice technický problém, ale Tatra mě nezradila a dotáhla mě do cíle i na přední osu, takže jsem šťastnej, že můžu pokračovat a doufám, že se uvidíme všichni v cíli,“ říkal Kolomý před startem 11. speciály. O první etapové vítězství ho pak připravily dva defekty. „První část jedenácté etapy jsme opravdu letěli, dokonce se nám ji podařilo vyhrát. V té druhé části jsme museli měnit dvakrát gumu a tím jsme bohužel ztratili. Je to škoda, na bednu moc nechybělo,“ popsal středeční etapu Kolomý.
 

Martin Šoltys zažil na trati několik dramatických situací a do bivaku dorazil až nad ránem. „Dneska to bylo opět náročný, hned na startu přestal fungovat interkom, takže jsme na sebe museli celý den řvát. Pak se nám podařilo zahrabat na jedný duně, kde jsme něco ztratili a ke konci první části jsme měli ještě nějaké komplikace se spojkou. Tak jsme si to dneska trochu protáhli, přijeli jsme v pět ráno a za chvíli vyrážíme zase do další etapy,“ řekl ráno v bivaku znavený Martin Šoltys.
Dnešní noc byla dle slov Jana Kalivody zatím nejtěžší na letošním ročníku Rally Dakar. „Je šest ráno a naštěstí máme obě auta z bivaku pryč. Dnešní noc byla opravdu extrém. Při kontrole auta Martina Kolomého jsme zjistili nějaké nesrovnalosti na zadní nápravě, tak jsme se rozhodli ji pro jistotu vyměnit.
Akorát už jsme žádnou další neměli, protože jsme ji měnili teďka dva bivaky po sobě,“ líčil nastalou situaci manažer týmu. „Naštěstí se nabídli kluci z Adrie, kteří obětovali svůj sen, aby mohl Martin pokračovat a mohli jsme tak přendat jejich nápravu na Martinovo auto. Za což jim patří obrovské díky, taková obětavost se jen tak nevidí. Martin Šoltys zažil asi ještě o něco větší extrém, s tím, že do bivaku přijeli něco málo po páté ranní. Naštěstí stihli tu etapu projet a získat všechny waypointy v noci v dunách, to klobouk dolů. Stačili jen dotankovat, napít se, něco sníst a vyrazili do dnešní etapy,“ komentoval dramatické chvíle obou posádek Jan Kalivoda.

Tým Adria si pro svou premiérovou účast na Dakaru vybral ten nejnevhodnější termín, který mohl. Pořadatelé vyslyšeli stížnosti některých závodníků na náročnost a vytvořili po několikaleté pauze zase pořádně extrémní závod. Sami zvažovali, že z důvodu náročnosti po desáté etapě odstoupí ze závodu. Když se v noci vyskytla nepředvídatelná situace, neváhali a pro Martina Kolomého se obětovali. „Já myslím, že je velký úspěch, že jsme se dostali až sem. Když vezmu v potaz, kolik kamionů už odstoupilo. Když za námi v noci přišli, jestli bychom jim neposkytli naší nápravu, vůbec jsme neváhali,“ vysvětloval Petr Lesák, navigátor týmu Adria, který tak končí svůj sen jen 3 etapy před cílem.

„Dnes jsem mluvil s technickým ředitelem pro kategorii kamionů a dle něj je to letos opravdové pohřebiště techniky. Nápravy na svých speciálech již měnili téměř všechny týmy (Kamaz, Iveco a Renault) a prý můžeme být rádi, že ještě pokračujeme. Není to o tom, že by technika nebyla připravena, ale o tom, že letos je to opravdu extrémní. V podstatě takové, jaké by to mělo být. Místo závodu je to spíš boj o přežití. Jen dokončit závod bude mít letos úplně jiný význam než jindy,“ dodal Jan Kalivoda před odjezdem do dalšího bivaku.
 


Výsledky 11. etapy:
1. Viazovich MAZ 5:14:10
2. Villagra IVECO +01:24
3. Sotnikov KAMAZ +28:51
4. KOLOMÝ TATRA +30:24
5. Huzink RENAULT +34:13
?. ŠOLTYS TATRA ?
Průběžné hodnocení po 11. etapě.
1. Villagra IVECO 40:04:27
2. Nikolaev KAMAZ +0:01:07
3. Viazovich MAZ +3:07:22
4. Mardeev KAMAZ +4:40:00
5. Ardavichus IVECO +5:28:39
12. KOLOMÝ TATRA +8:58:29
?. ŠOLTYS TATRA +? 
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447