<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Octavia Cup plánuje sezónu 2018

(26.1. 2018)
Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018
Český okruhový pohár Octavia Cup zveřejnil kalendář závodů pro rok 2018. Letošní sezóna nabídne celkem sedm závodních víkendů v pěti evropských zemích. Octavia Cup zahájí sezónu poslední dubnový víkend na autodromu v Mostě po boku prestižní série ADAC GT, která zde bude mít svou českou premiéru. „S podobou kalendáře jsem spokojený. Konečně si novou techniku vyzkoušejí také závodníci v ostrém režimu. Všechny dosavadní testy naznačují, že máme vysoce spolehlivou techniku se skvělými jízdními vlastnostmi,“ uvedl promotér závodů Josef Zajíček.
Po úvodním závodu v Mostě budou následovat rakouský Red Bull Ring (18.-20. květen) a Tor Poznań v Polsku (15.-17. červen), obojí po boku FIA CEZ, německý Lausitzring (13.-14. července) spolu s P9 Challenge, Slovakiaring (17.-19. srpna) s FIA CEZ, poté opět mostecký autodrom při FIA Truck Prix (31. srpna – 2. září). Sezónu zakončí Octavia Cup na německém Nürburgringu po boku ADAC Westfalen Trophy (12. – 14. října).
Podoba kalendáře se připravovala už od října loňského roku. „Budeme závodit například na okruzích spjatých s F1 nebo se sérií DTM. Také během našich závodních víkendů nám budou po boku prestižní série. Vedle mezinárodní série ADAC pojedeme také třeba s evropskými trucky a s FIA CEZ. Jsem rád, že dva závody se pojedou v Německu, protože právě odtamtud zaznamenáváme nárůst zájmu o Octavia Cup,“ říká zástupce promotéra Pavel Mařan.
 
 
V druhé polovině roku 2017 proběhla důkladná změna technické koncepce vozu pod taktovkou německé firmy LMS Engineering. Pro novou sezónu bude mít celá flotila nové převodovky, které vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Práce na změně konceptu auta v hodnotě mnoha milionů korun a všechny technické úpravy financoval promotér závodů. „Musím potvrdit, že se s převodovkami pracuje nyní skvěle, a to nejen díky lepšímu zpřevodování, ale hlavně díky rychlejší odezvě, která se blíží rychlosti sekvenčních převodovek.
Další důležitou novinkou je nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci,“ komentuje technické úpravy testovací jezdec Octavia Cupu a loňský vítěz série ETCC Petr Fulín. „Octavia Cup nyní nabízí pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné a zábavné. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ dodal.

O Octavia Cupu
Octavia Cup je pohárový závod, který se jezdí na závodních okruzích v České republice i dalších zemích. Současným promotérem je firma Benet s.r.o. Šampionát volně navazuje na seriál Česká Pojišťovna-Škoda Octavia CUP z let 1998-2009. Historicky patřil Škoda Octavia Cup mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. V průběhu dvanáctiletého trvání seriálu České Pojišťovny se závodů zúčastnilo přes 120 jezdců. Řadě z nich pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a pomohl najít zajímavá jezdecká angažmá.
Za zmínku stojí pár jmen: Jan Kopecký, Adam Lacko, Petr Fulín, Michal Matějovský, Štefan Rosina, Jiří Janák, Erik Janiš. Kromě českých jezdců to byla i řada mladých talentovaných jezdců ze zahraničí. Obnovený Octavia Cup měl svou premiéru v sezóně 2016. Série čítala pět závodních víkendů na pěti okruzích: maďarský Hungaroring, rakouský Red Bull Ring, Autodrom Most, slovenský Slovakiaring a brněnský Masarykův okruh.
Vítězem sezóny 2016 se stal maďarský jezdec Gábor Tim s celkovým počtem 199 bodů. Celkové 2. místo obsadil Tomáš Pekař se 193 body, třetí místo patří Michaelu Vorbovi se 157 body.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447