<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

V Mostě slibují pohled na nádherné veterány.

(21.1. 2018)
Do Mostu přijede I obhájce loňského titulu v atraktivní sérii FIA Masters F1
Závody historických vozů The Most Historic Grand Prix, které mostecký autodrom přivítá po loňské úspěšné premiéře znovu o víkendu 22. až 24. června, slibují pohled na nádherné veterány i napínavé souboje jezdců. Velmi populární a divácky atraktivní je bezesporu série FIA Masters F1. Síly v ní změří monoposty formule 1 zlatého věku vyrobené od roku 1966 do roku 1985. Fanoušci se mohou těšit i na jednoho z úřadujících šampiónů série Brita Maxe Smithe-Hilliarda se speciálem americké konstrukce Shadow DN5.
V kategorii FIA Masters F1 jsou vozy rozděleny do jednotlivých tříd pojmenovaných podle dobových ikon. Třída Jackie Stewart class zahrnuje vozy postavené před rokem 1972, třída Emerson Fittipaldi class vozy postavené po roce 1972 bez přísavného efektu podvozku, třída Patrick Head class vozy postavené po roce 1972 s přísavným efektem podvozku a třída Niki Lauda class pak vozy postavené po roce 1972 s plochým podvozkem.
Smith-Hilliard nenašel v loňské sezoně přemožitele v kombinované třídě Stewart/Fittipaldi. Shadow DN5 navrhl inženýr Tony Southgate a v dobových velkých cenách v letech 1975 - 1977 jej pilotovali Jean-Pierre Jarier, Tom Pryce a Renzo Zorzi. Celkem třikrát se Shadow DN5 postavil na pole position některé z velkých cen, nikdy ale nezvítězil. Maximem byla dvě třetí místa.
 
 
Max Smith-Hilliard přijede s několika dalšími účastníky šampionátu vyzkoušet mosteckou trať ještě před červnovým závodním víkendem. Zúčastní se totiž privátního testování ve dnech 5. až 7. března. “Nejen pro fandy nádherných historických monopostů formule 1, ale pro veškeré vyznavače a obdivovatele silných a rychlých strojů máme dobrou zprávu. Po všechny tři testovací dny zpřístupníme zájemcům z řad veřejnosti divácký svah. Vstup je navíc zdarma,” uvedl obchodní manažer pro sport společnosti AUTODROM MOST Jakub Krafek.
The Most Historic Grand Prix nabídne vedle série FIA Grand Prix i další úchvatné speciály z více i méně vzdálených, každopádně však skvělých časů motoristického sportu.
V sérii DRM Klassik, zahrnující vozy vyrobené v letech 1972 až 1982, diváci uvidí například legendární vozy BMW 3.0 CSL, Porsche 911 Carrera, BMW M1, nebo monstra Skupiny 5 – Porsche 935, Ford Capri Turbo a řadu dalších. Zejména ostrá jízda posledně jmenovaných vozů, s nimiž se na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let jezdilo vytrvalostní mistrovství světa, je spektakulární podívanou. Řídily je hvězdy, jakými jsou Klaus Ludwig, Nelson Piquet či Jacky Ickx.
Součástí startovního roštu je i plejáda strojů BMW M1. BMW Motorsport v roce 1979 pro tyto vozy v rámci velkých cen F1 uspořádal samostatnou sérii, které se účastnili i samotní piloti F1. První ročník vyhrál například slavný Rakušan Niki Lauda. Plno exemplářů se ale dostalo i do rukou soukromníků, kteří s M1 závodili právě v německém DRM.
Vedle nablýskaných formulí a speciálů z DRM Klassik se dočkají obdivu motoristických nadšenců i další krásné veterány, jež zastupují čtyři po celé Evropě populární série: FIA Masters Historic Sports Car
 
 
 
Championship, Gentlemen Drivers Pre-66 GT, Masters Pre-66 Touring Cars a oblíbené HAIGO, jež zahrnuje formule i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí.
Vstupenky na The Most Historic Grand Prix jsou už v prodeji, zakoupit je lze zde. Součástí závodního víkendu bude tradičně i bohatý a pestrý doprovodný program. Milovníci a fandové automobilových veteránů určitě přivítají sraz jejich majitelů na diváckém svahu na polygonu. Své miláčky hrdí majitelé také vystaví a zúčastní se s nimi po oba víkendové dny defilé na závodním okruhu. Diváci se mohou těšit také na leteckou akrobatickou show nad areálem autodromu či na autogramiádu jezdců i osobností motoristického sportu.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447