<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Pátá pódiová etapa v řadě pro samotářskou pouštní lišku Tomáše Tomečka s Tatrou.

(8.1. 2018)
Africa Eco Race 2018 - Mauritánský předkrm
 
Vstávání ještě za tmy, dlouhý přejezd na hranice s Mauritánií a tam start do zbrusu nové, 211 km dlouhé etapy kompletně vedené po písku a pravých offroadových sekcích. A na konci dunové pole. Taková byla šestá etapa, zároveň pátá pódiová v řadě pro samotářskou pouštní lišku Tomáše Tomečka s Tatrou.
Šestá etapa Africa Eco Race 2018: Dakhla - Chami, 8. ledna 2018
Celková délka: 650 km

Přejezd: Dakhla – Boulanouar 429 km
Etapa: Boulanouar – Chami 211 km
Přejezd: přejezd do bivaku 10 km
Mauritánský předkrm
Sedmý den závodu byl ve znamení transferu. Po volném dni odpočinutí účastníci Africa Eco Race vstávali brzy, a po čtvrté hodině ranní už byl bivak v pohybu směrem k marocko – mauritánské hranici. Za ní se startovalo do speciálu, sice už mauritánského, ale zatím představujícího teprve předkrm k hlavnímu chodu celého závodu, který čeká v příštích dnech.
 
 
Z kamionů vyrážel jako první na trať de Rooy, po něm Van de Laar, Tomeček, Kovacs a další. “Poměrně brzy jsem potkal a předjel Van de Laara,” vzpomíná Tomeček v cíli etapy. “Stál při kraji a opravoval. Dál už jsem neviděl vůbec nikoho. Akorát Kovacs říkal, že mě měl na dohled, ale zase se ke mě nedokázal přiblížit,” dodává Tomeček.
Pilot stoprocentní Tatry si na navigaci pomocí motorkářského roadbooku natolik zvykl, že už ani neřeší, když se mu přestane sama správně odvíjet. Prostě pak pokračuje ručně. Na časech to moc poznat není. „Mohl bych jet o trochu rychleji, to asi jo, ale je to maraton, ne sprint,“usmívá se Tomeček. „Takže mi potíže s odvíjením roadbooku nevadí.“ A pojede takhle sólo třeba příští rok? „Je to živé, to teď vůbec nevím,“odpovídá jezdec. “Ale jsem velmi příjemně překvapen, fakt se mi to líbí. Takže by to šlo, ale nechci zatím vůbec nic předjímat.“
Z cíle do bivaku to byl jen kousek, tam už čekali mauritánští celníci. “Oproti předchozím letům šla celá procedura s vízy strašně rychle,”popisuje Tomeček. “Téměř žádná fronta. Já jsem byl hotový za deset minut, mechanici dokonce za sedm.”
Jezdec se baví, dobře se baví i jeho Tatra, na které se i po šesté etapě dělá jen běžná údržba. Stejně je na tom i asistenční Tatra, a kromě jedné výměny startéru i obě balai. A co na novou zkušenost říkají mechanici Tomáš Bezděk a Milan Spáčil, pro které je to první Africa Eco Race?
„Je to zatím úplná pohoda,“ hlásí Spáčil. „Vyjíždí se sice brzy, ale do bivaku dojíždíme mezi prvními. Takže i já, i když jsem noční pták, jsem snad vyspaný až moc,“ směje se Tomečkův mechanik. „Je to tak, v bivaku jsme vždy tak pátí až desátí,“ dodává jeho kolega Bezděk. „Jen jednou na nás Tomáš chvíli čekal, když jsme opravovali baléčko. Navíc pořád jedeme bez jediného defektu.“
Následující sedmá etapa bude maratónská a nikomu se do ní moc nechtělo vyrážet z první pozice. V kategoriích moto i auto se tak odehrál částečně strategický souboj. Kamiony nijak netaktizovaly, a žádné zvláštní napětí nepanovalo ani v bivaku. „Příprava Tatry do dun je jednoduchá, “ usmívá se její pilot. „Doteď jsem vezl tři pneumatiky, do písku jednu sundáme, ať je auto o těch 100 kilo lehčí. Víc není potřeba,“uzavírá Tomeček.
V pozadí úspěchů týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Více informací najdete na stránkách www.africarace.com, www.tomastomecek.cz atd.
 
Výsledky 6. etapy (211 km):
Moto: 1. Anjos Oliveira (Yamaha) 1:50:26, 2. Ceci +02:12, 3. Ullevalseter +04:14,… 7. Benko +13:37, 8. Zaťko (všichni KTM) +16:18.
Auta: 1. Serradori (MCM) 1:27:26, 2. Vasiljev (Mini) +2:21, 3. Gomez (Optimus) +4:32.
Kamiony: 1. De Rooy (Iveco) 1:47:22, 2. Tomeček (Tatra) +08:03, 3. Elfrink (Mercedes) +12:17, 4. Kovacs (Scania) +13:29, 5. Hoondert (Daf) +15:51, 6. Essers +16:23, 7. Govaere (Man) +17:34, 8. Van Velsen (Ginaf) + 25:21, 9. Van De Laar (Daf) +58:37, 10. Simonato (Iveco) +58:55.
Výsledky po 6. etapě:
Moto: 1. Ceci 23:36:51, 2. Anjos Oliveira +56:48, 3. Rui Olivera (Yamaha) +2:56:54, 4. Benko +3:08:34,... 11. Zaťko +6:05:29.
Auta: 1. Vasiljev 18:57:40, 2. Serradori +14:14, 3. Thomasse (Optimus) +1:29:48.
Kamiony: 1. De Rooy 21:55:58, 2. Tomeček +2:33:58, 3. Kovacs +3:26:48, 4. Van De Laar +4:24:47, 5. Essers +5:16:27, 6. Van Velsen +6:08:01, 7. Govaere +7:01:31, 8. Elfrink +8:53:35, 9. Hoondert +9:44:57, 10. Simonato +11:47:13.
LIVE TRACKING: původní odkaz již nefunguje, nyní je potřeba postupovat podle tohoto návodu: http://www.africarace.com/en/news/tracking-live-159.html
IRITRACK http://vulcain.iritrack.net/tdcom/posi/AER2018/web/index.php/display/index/etape/6/
VÝSLEDKY: http://2018.africarace-live.com/fichiers/classement.php?etape=6§eur=...
 
 
 
 
-------------------------------
Africa Eco Race 2018, Monako – Dakar
Dohromady 6107 km, z toho 4006 km jsou závodní etapy.
První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den.
Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu. 
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447