<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Zatím nejúspěšnější den Tomáše Ouředníčka na letošním Dakaru.

(10.1. 2018)
Dosavadní nejúspěšnější den Tomáše Ouředníčka
Čtvrtá etapa přinesla zatím nejlepší výsledek posádky Ouředníček - Křípal ve 40. ročníku Rallye Dakar. Tým South Racing Central Europe zajel 28. nejrychlejší čas v 330 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce, která bude úvodní částí maratónské etapy, a vybojoval si celkové 49. místo.
Tomáš měl v cíli v dobrou náladu: "Dnešní etapa byla úžasná, ale velmi náročná. Startovali jsme na pláži po čtveřicích a 16 kilometrů jsme závodili po pobřeží. To se nám hodně líbilo, obzvlášť když se nám podařilo dojet skupinu aut, která odstartovala před námi. Předjeli jsme několik aut a dostali se na kamenitý a zrádný terén, kde došlo k defektu.
Potom přišly na řadu obrovské duny s velmi jemným pískem, tam jsme zapadli a přišli o další kolo, které se vyzulo z ráfku. Představa, že jsme na 120. kilometru z celkových 330 a máme poslední náhradní pneumatiku, nebyla vůbec příjemná. Snažil jsem se proto jet co nejopatrněji, ale bohužel jsem udělal několik chyb, a dvakrát nebo třikrát jsme opět zapadli. Krátce před koncem rychlostky, kdy jsme měli už cíl na dosah, jsme ve vysoké rychlosti najeli pravděpodobně na kámen.
Rána byla tak velká, že zdeformovala ráfek, a ten se nedal vyndat. S těmito problémy vůbec nechápeme, jak se nám podařilo zajet tak dobrý výsledek a jsme za něj rádi. Byl to úžasný den, ještě vylepšený dobrou zprávou, že Ondřej Klymciw se probouzí z umělého spánku,“ popsal situaci.
Navigátor David Křípal měl z dnešní etapy také radost: "Dnešní trať byla krásná, peruánské duny jsou úžasné, ale i nebezpečné. Bohužel jsme viděli i mnoho posádek s velkými problémy. Navigace byla těžká, ale se vším jsme si poradili, a můžeme se těšit na zítřejší nejdelší etapu."
 
 
Ve středu se automobilové a kamionové posádky vydají na 267 kilometrovou rychlostní zkoušku, která bude poslední na peruánské půdě a se svými celkovými 932 kilometry bude letos nejdelší etapou.
Závodní kariéra Tomáše Ouředníčka (*1969 Brno) začala v roce 2008, kdy se stal co-pilotem Miroslava Zapletala. Posádka tehdy dokončila první společný Dakar na neuvěřitelném 7. místě (3. místě v kategorii T1.1) a dále pokračovala vítězstvími v maďarském a českém šampionátu. Ani vážná nehoda během Dakar Rally 2010 posádku nezastavila. Tým se dokázal v roce 2011 vrátit zpět ke světové elitě a umístil se ve FIA Světovém poháru na 4. pozici.

Po startu (a dojetí do cíle) v kategorii kamionů na Dakaru 2012 a krátké pauze v roce 2013 se Ouředníček rozhodl vrátit zpět v závodní sezoně 2014, ale tentokrát za volantem. Vybral si závodní speciál Hummer H3 EVO a ve FIA Mistrovství Středoevropské zóny s ním debutoval rovnou na 2. místě celkově. V roce 2016 závodil v týmu Buggyra Racing a jako pilot úspěšně dokončil Dakar 2016 (46. místo celkově, 22. místo T1.1).
 
 

Po dvou letech (a mnoha vítězných titulech v kategorii) se rozhodl k dalšímu kroku vpřed. Začátkem sezóny 2017 přesedlal do ex-továrního vozu Ford Ranger Dakar pod vlajkou globálního týmu South Racing.
Společně s novým navigátorem Davidem Křípalem vyhráli největší africký závod a třetí největší rally-raid na světě Morocco Desert Challenge 2017.
V sezóně 2017 posádka obsadila bronzovou příčku v kat. T1.1 v Mistrovství Maďarska. Ve FIA Světovém poháru Ouředníček obsadil 15. místo ve Španělsku, 8. místo v Maďarsku a 15. místo (4. místo T1.1) v OiLibya rally du Maroc.
Tomáš Ouředníček je stále nejúspěšnějším českým automobilovým dakarským navigátorem. RALLYE DAKAR 2009 - posádka Zapletal-Ouředníček vybojovala zatím nepřekonaný český historický úspěch: 3. místo v kategorii T1.1, 7. místo celkově (na startu 177 aut, malý český tým porazil dva tovární týmy, první Mitsubishi v cíli).
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447