<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

PEUGEOT vyhrál další etapu, ale také přišel o stříbrného Loeba.

(11.1. 2018)
PEUGEOT vyhrál další etapu, ale posádka Loeb/Elena byla nucena odstoupit
5. ETAPA SAN JUAN DE MARCONA – AREQUIPA
Team PEUGEOT Total dnes na Dakaru provázely rozporuplné osudy: tým po nejdelším dni soutěže obsadil první a druhé místo v celkovém pořadí a v páté etapě získal třetí vítězství za sebou. Nicméně devítinásobní mistři světa v rallye Sébastien Loeb a Daniel Elena museli ze zdravotních důvodů odstoupit poté, co se Elena při nárazu zranil.
• Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret zvýšili svůj náskok v čele soutěžního pole, když poprvé v tomto ročníku vyhráli etapu. Jejich odměnou za vynikající výkon je 31minutový náskok pro zítřek, kdy soutěž opustí Peru.
• Sébastien Loeb/Daniel Elena byli nuceni odstoupit z druhého místa. Ráno na pátém kilometru dnešní etapy spadli do prachové jámy, když se snažili vyhnout jinému soutěžícímu, který uvíznul v duně. Po mohutném nárazu Daniel Elena pocítil ostrou bolest v hrudní kosti a kostrči. Poté, co jim pomohl kamion, PEUGEOT 3008DKR Maxi by býval mohl pokračovat a dokončit etapu, ale vzhledem k tomu, že Elena nemohl vzpřímeně sedět, nezbylo jim než po prvním úseku ze zdravotních důvodů odstoupit. V současné chvíli jedou po asistenční cestě do bivaku v Arequipě, kde je ošetří zdravotnický tým.
• Carlos Sainz/Lucas Cruz mají za sebou výbornou jízdu napříč dunami a aniž podstupují riziko, si udržují dobré tempo. V etapě byli Španělé čtvrtí a celkově jsou nyní na druhém místě za posádkou Peterhansel/Cottret.
 
 
• Cyril Despres/David Castera, kteří včera ztratili dlouhé hodiny po nárazu do kamene, spali jen hodinu a půl a díky skvělé práci mechaniků Teamu PEUGEOT Total ve 4:40 znovu vyjeli s přestavěným vozem. Vzhledem k obrovské únavě se dvojice na konci etapy dopustila několika chyb, ale svůj úkol splnila, neboť vůz přivezla do cíle a podporovala své týmové kolegy.
KLASIFIKACE V 5. ETAPĚ:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 2 h 51 min 19 s
2. Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +4 min 52 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +12 min 47 s
4. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +18 min 10 s
5. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +24 min 33 s
6. Orlando Terranova (ARG)/Bernardo Graue (ARG), Mini 4WD, +24 min 38 s
7. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +25 min 39 s
8. Patrick Sireyjol (FRA)/Francois-Xavier Beguin (FRA), Buggy 2WD, +33 min 16 s
9. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +37 min 36 s
10. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +41 min 13 s
KLASIFIKACE PO 5. ETAPĚ:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 13 h 27 min 26 s
2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +31 min 16 s
3. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 15 min 16 s
4. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 h 23 min 21 s
5. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 34 min 34 s
6. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +1 h 46 min 48 s
7. Eugenio Amos (ITA)/Sebastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +2 h 1 min 57 s
8. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2 h 16 min 43 s
9. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 h 17 min 27 s
10. Patrick Sireyjol (FRA)/Francois-Xavier Beguin (FRA), Buggy 2WD, +2 h 58 min 22 s
TBC: Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi 54 h 55 min 25 s
 
 
Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT, manažer Teamu PEUGEOT Total
„Letošní Rallye Dakar je velmi složitý a každý den se odehrává spousta událostí. Skutečně netušíme, jak to skončí. Přestože po dnešku máme docela velký náskok v celkovém pořadí, tak potom, čeho jsme dosud byli svědky, si skutečně nemůžeme být ničím jisti. Věděli jsme, že dnešek měl být poslední, avšak nesložitější etapou v písečné poušti, a pro většinu soutěžících byla doopravdy hrůzostrašná. Sébastien a Daniel měli skutečně smůlu, neboť do jámy, kterou neviděli, spadli jen proto, že se snažili udržet dobré tempo. Ještě těžší je přijmout fakt, že automobil je nepoškozený, ale Daniel samozřejmě ve stavu jakém je, nemůže pokračovat.“
Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)
1. v 5. etapě/1. v celkovém pořadí
„Dnes jsem určitě nejel špatně, ale ani pro nás to nebyla dokonalá etapa. Přišli jsme o tlak v pneumatice a pneumatika sklouzla z ráfku, a tak jsme museli zastavit a přišli jsme o několik minut. Na konci etapy jsme také udělali navigační chybu. Nemohli jsme najít kontrolní bod a ztratili jsme tím více než dvě minuty. Nebylo to tedy dokonalé, ale ve srovnání s jinými to nebylo tak špatné.
Jsem skutečně zklamán kvůli svému příteli Cyrilovi a také Sébastienovi a Danielovi. Ale takový je motoristický sport, takový je Dakar…“
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)
2. v 5. etapě/ 2. v celkovém pořadí
„Byla velmi složitá etapa a mohli jsme ztratit mnohem víc. Nejsme s tímto dnem spokojeni na 100 %, ale dojeli jsme na uspokojivé pozici a celkově máme dobré umístění. Chceme pokračovat stejně a do La Pazu dojet bez dramatických situací.“
Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308)
9. v 5. etapě/ TBC v celkovém pořadí
„Jsme moc šťastní, že stále pokračujeme v soutěži: to je jediná pozitivní věc, která se nám během uplynulých 48 hodin přihodila. Včera jsme tam trčeli 10 hodin - ve větru, v noci a ve velkém stresu. Hrozně nás to vyčerpalo a pak po třech a půl hodinách jízdy bez posilového řízení jsme byli ještě více unaveni a spali jsme jen chvilku. Dnešní etapa začala dobře. Zastavili jsme se, když jsme našli Sébastiena, ale nemohli jsme jim nijak pomoci. Kvůli nedostatečnému spánku a únavě jsme také udělali několik chyb. Nejdůležitější pro nás bylo prostě dojet do cíle a nepoškodit auto. I přesto jsme dojeli devátí a uplynulé dva dny nám poskytly cennou zkušenost pro budoucnost.“
Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306)
Odstoupil v 5. etapě
„Byl to velmi složitý start: písek byl velmi sypký, automobil prostě nevystoupal na duny a asi hned po 20 minutách jsme uvízli. Když jsme se pak zase rozjeli, mohli jsme jet ve stopách někoho jiného a to nám hodně pomohlo. Dostali jsme se do místa, kde jiný soutěžící zastavil na hřebenu. Nechtěl ve stoupání zastavit, a tak jsem jel vpravo, abych se mu vyhnul… ale tam byla hned za hřebenem díra, kterou jsme neviděli. Dopadli jsme tvrdě. Nemohli jsme dělat nic jiného, než čekat na kamion, který nás vytáhl. Daniel měl po nárazu velké bolesti. Etapu jsme dokončili velmi pomalu, aby se bolest nezhoršovala. Vzhledem k Danielovu zranění nemáme jinou možnost, než odstoupit.“
Daniel Elena (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306)
Odstoupil v 5. etapě
„Spadli jsme do měkké jámy s pískem, kterou jsme prostě neviděli. Byl to velký náraz. Okamžitě jsem pocítil ostrou bolest v hrudní kosti a kostrči, která neustávala. Bolest byla tak velká, že jsme etapu museli dokončit velmi pomalým tempem. Musel jsem se na své sedadle natáhnout, abych se vyhnul bolesti při sezení. Obvykle se nevzdávám, ale skutečně se necítím na to, abych v terénu s tolika nerovnostmi mohl pokračovat.“
VÍTE, ŽE?
Modelová řada PEUGEOTU v Peru zahrnuje model, který se v západní Evropě neprodává: sedan 301. Nejnovější modernizovaná verze, která se vyrábí ve Španělsku a je v nabídce i v České republice, nabízí kombinaci kvality a hodnoty, díky níž je pro peruánský trh atraktivní.
 
 
PŘÍŠTÍ ETAPA
6. etapa (čtvrtek 11. ledna): Arequipa – La Paz. Ze 758 km bude 313 km měřených úseků.
Tato etapa se skládá ze dvou měřených úseků. První 200 km dlouhý úsek po písku se pojede na peruánském území. Před přejezdem hranice do Bolívie soutěžící projedou přes pódium, aby se rozloučili s peruánskými fanoušky. Druhý úsek, začínající u jezera Titicaca ve výšce 3800 metrů n. m., bude mít délku 113 km a povede po bolivijské náhorní plošině Altiplano v nadmořské výšce dosahující až 4732 m.
Více informací: media.peugeot-sport.com
www.youtube.com/peugeotsportofficial ; www.facebook.com/Peugeot​
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447