<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Martin van den Brink s Čechem Kozlovským končí..

(13.1. 2018)
Van den Brink s Kozlovským opravdu končí
La Paz – Velké naděje svitly fanouškům holandsko-české posádky s pilotem Martinem van den Brinkem a palubním mechanikem Danielem Kozlovským. Po zprávách o jejich odstoupení před 5. etapou Rally Dakar se jejich severočeský kamion z technologického centra MKR Technology zcela nečekaně objevil na startu čtvrteční 6. etapy, kterou posádka zvládla v elitní desítce. Po ní ale naděje zase uhasly. Sestava na letošním Dakaru totiž opravdu končí.
Jak k celé, na první pohled zvláštní, situaci došlo? Vysvětlení je jednoduché. Posádka po jednom z extrémních skoků ve 4. etapě prorazila olejovou nádrž a zastavila se v dunách, odkud ji nebylo možné ani za pomoci rychlé asistence vyprostit. Po noci strávené v dunách se ale nakonec kamion podařilo dostat do bivaku, jenže sestava už nestihla vyjet do následující 5. etapy. „Etapa ale byla tak extrémní a plná kolizí a nehod, že pořadatelé uvažovali o její anulaci, což by znamenalo, že pokud by se výsledky z ní opravdu nepočítaly, mohli by kluci na Dakaru dále pokračovat. Pravidla toto umožňují, a tak byli napsaní na startovní listině a kamion do 6. etapy jednoduše odstartoval a celou ji odjel. Rozhodnutí totiž padlo až v jejím průběhu,“ vysvětlil situaci Mario Kress, šéf severočeského projektu MKR Adventure.
 
 
Pořadatelé ale nakonec 5. etapu nechali oficiálně započítat, což znamenalo, že posádka tím, že ji neabsolvovala, už na Dakaru pokračovat nemůže. „Víme, byl to svým způsobem risk, ale pravidla jsou pravidla a ta platí pro každého, takže samozřejmě rozhodnutí pořadatele plně respektujeme. Je to ale škoda. Svitla nám naděje a byli jsme rádi, protože to auto má na to být na špici. Kluci dva dny nespali, sáhli si na úplné dno, ale neztráceli naději. Mechanikům se povedlo pouhých deset minut před startem etapy vše opravit a kamion připravit, aby do ní mohl vyjet. Byla to paráda a Martin jel velmi slušně. Bohužel jen chvíli po dojezdu, byly jeho časy odstraněny. S tím se nedá nic dělat. Skvělé na tom všem je, že tým opět ukázal velkou houževnatost, snahu a bojovnost,“ je hrdý na svůj tým hlavní konstruktér MKR Technology Mario Kress.
V pátek byl na Dakaru volný den v La Paz. Do Bolívie se závodníci dostali právě v 6. etapě. „Den jsme využili k nutnému servisu, abychom auta co nejlépe připravili na závěrečný týden, který bude ještě hodně tvrdý. Dostáváme se do vysoké nadmořské výšky, takže to nebude snadné ani pro lidský organizmus. Bojovat ale budeme, co to jen půjde,“ neztrácí nikdy na bojovnosti Mario Kress.
 
 
V závodě tak pokračují dva židovické kamiony s piloty Gerdem Huzinkem a Janusem van Kasteren, kteří jsou průběžně na 11. resp. 16. pozici. Sobotní 7. etapa do Uyuni je navíc maratonská, kdy se posádky po dva dny musí spolehnout jen samy na sebe.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447