<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Po volném dni na Dakaru čekala i zbylé posádky MKR maratonská etapa

(14.1. 2018)
Po volném dni přišla maratonská etapa
Uyuni – Po pátečním dnu volna se Dakar rozjíždí do své druhé poloviny a opět ve velkém stylu. Při sobotní 7. etapě nejen, že posádky vyjedly do vysoké nadmořské výšky, ale především se musí obejít bez externí pomoci. Etapa se jede jako tzv. „maratónská“, kde se každý na dva dny spoléhá jen sám na sebe.
 
„Není to sranda, jdeme z extrému do extrému, takže je to opravdu pořádný záhul. Volný den je odpočinkem jen pro posádky, ale mechanici jedou stále naplno. Bylo potřeba udělat servis a kontroly, na které během etap nezbývá čas. Důležité je, jít štěstíčku naproti. Je určitě fajn, že maratonská etapa přichází po dni volna, protože technika je rozhodně lépe připravena, což potvrdil i výsledek etapy,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér severočeského týmu MKR Technology.
 
 
Sedmý závodní den probíhal jako první celý na území Bolívie. Po startu v La Paz byl nejprve připraven tří set kilometrový přejezd k měřené téměř tři sta sedmdesátikilometrové speciále. Takřka z třetiny ji sice tvořil písek, ale extrém je především v nadmořské výšce. Už od začátku se posádky pohybují ve výšce přesahující 3 7OO metrů s tím, že se postupně vyšplhají ještě o dalších více než dvě stě metrů výše.
Řidší vzduch a nedostatek kyslíku se projevuje nejen na lidském organizmu, ale také na funkci techniky. Nejrychleji si s etapou poradil holandský pilot van Genugten, který o dvě minuty porazil Argentince Villagru. Lídr Nikolajev ztratil necelých pět minut, takže si i nadále s přehledem udržuje průběžné vedení. Oba severočeské kamiony z dílny MKR Technology se za sebou zařadily hned za elitní desítkou. Gerd Huzink dojel jedenáctý, Janus van Kasteren hned za ním. Oba se ztrátou jen lehce přes dvacet minut.
Průběžné hodnocení vede právě Rus Nikolajev s Kamazem před Argentincem Villagrou. Gerd Huzink nyní uzavírá elitní top ten a Janus van Kasteren je aktuálně patnáctý.
Týmy na Dakaru zažívají velké změny. Rozpálenou poušť ve velmi krátké době místy vystřídal sníh. V 8. etapě navíc jedou posádky ještě výš. Etapa z Uyuni do Tupizy má v součtu 561 km, na kterých je 381 měřených a kamiony se při ní dostanou nad čtyři tisíce metrů nad moře, když dokonce překročí hranici čtyř a půl tisíce kilometrů. Dlouho se tak budou pohybovat v místech, kde horolezci mívají základní tábory při zdolávání velehor. Dakar se tak přehoupne do druhé poloviny.
 
 
 
Výsledky – 7. etapa –La Paz – Uyuni (369 km)
1. van Genugten (Ned) Iveco 4:10:40
2. Villagra (Arg) Iveco +2:01
3. Nikolaev (Rus) Kamaz +4:54
4. Kolomý (Cze) Tatra +5:49
5. Macík (Cze) Liaz +6:11
11. Huzink (Ned) Renault Trucks +24:56
12. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +26:38
 
Celkově:
1. Nikolaev (Rus) Kamaz 23:43:01
2. Villagra (Arg) Iveco +49:47
3. Viazovich (Blr) Maz +2:29:08
4. Macík (Cze) Liaz +3:15:35
5. van Genugten (Ned) Iveco +4:24:05
10. Huzink (Ned) Renault Trucks +5:44:58
15. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +19:17:38
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447