<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

ADAC GT Masters čeká letos premiéra v Mostě !

(7.1. 2018)
ADAC GT Masters: Za jedenáct let 81 závodních víkendů, letos premiéra v Mostě
Závody supersportovních cestovních vozů ADAC GT Masters vstupují do dvanáctého roku své existence. Promotér při této příležitosti zveřejnil tiskovou zprávou bilancující uplynulé období. Prestižní okruhový seriál letos poprvé hostí také mostecký autodrom, a to o víkendu 27. až 29. dubna. V autech se střídají dvoučlenné posádky pilotů, za volantem se mění při zastávce v boxech. Diváci se kromě dvou hlavních šedesátiminutových závodů mohou těšit také na vložené série GT4 Central European Cup, ADAC TCR Germany a Octavia Cup.
Jediným jezdcem v dosavadní historii ADAC GT Masters, který dokázal získat dvakrát titul šampiona, je Němec Sebastian Asch. Vévodil ročníkům 2012 a 2015. Z jednoho titulu se pak radovalo dalších 18 závodníků.
Letošní vítěz, Francouz Jules Gounon, je po delší době sólovým šampionem. V jednotlivých závodech se sice střídal za volantem svého vozu s různými spolujezdci, žádný z nich však nezískal tolik bodů, co on. Navázal tak na své předchůdce z úvodních dvou ročníků šampionátu, kteří získali sólo titul v letech 2007 a 2008.
Primát nejmladšího šampiona, vítěze závodu a kvalifikace drží Jihoafričan Kelvin van der Linde. Na tyto triumfy dosáhl v sezoně 2014 v sedmnácti, respektive osmnácti letech.
 
 
Nejvíce prvenství v jednotlivých závodech vybojoval Daniel Keilwitz z Německa, a to 19. Se svým vozem Corvette je také rekordmanem v počtu vítězství v jednom roce, když v sezoně 2014 vyhrál šestkrát.
Jeho krajan Christian Engelhart zase vévodí jezdcům, kterým se na titul dosáhnout nepodařilo. Může se totiž pochlubit devíti vítězstvími v jednotlivých závodech.
Nejpřesvědčivější vítězství dosud si připsala dvojice Albert von Thurn und Taxis a Christopher Haase, kteří v nedělním závodě v roce 2008 v Assenu pokořili posádku na druhém místě o 55,285 vteřiny.
Mezi dámami v jezdeckém poli figurují dvě jezdkyně, jimž se už také podařilo některý ze závodů ADAC GT Masters vyhrát. Němka Claudia Hürtgen nechala za sebou všechny soupeře dokonce sedmkrát, Švýcarka Rahel Frey pak stanula na nejvyšším stupínku dvakrát. Jedinou ženou, která dosud získala titul, byla dánská jezdkyně Christina Nielsenová. Opanovala v sezoně 2013 třídu Gentleman, která je nyní kategorií Trophy pro amatérské jezdce.
 
 
Nejúspěšnějšími sourozenci seriálu, kteří se střídali ve stejném voze, jsou Ferdinand a Johannes Stuckovi, kteří mají na kontě čtyři vítězství v ročníku 2011. Jeden ze šampionů seriálu Tim Bergmeister společně se svým bratrem Jörgem dvakrát společně triumfovali v roce 2008.
V sedmnácti případech se podařilo vyhrát oba víkendové závody, tedy sobotní i nedělní, jedné posádce. Žádná z nich však double nezopakovala.
Nejúspěšnějším jezdcem kvalifikací je Němec Frank Kechele. Pole position získal devětkrát.

Nejrychlejší kolo zajel jeho krajan Bernd Schneider, a to v kvalifikaci na druhý závod v belgickém Spa v roce 2015. Šampion DTM předvedl průměrnou rychlost přes 182 km/h.
Nejúspěšnějšími vozy ADAC GT Masters jsou speciály s motorem vpředu, zaznamenaly celkem 70 vítězných závodů. Automobily s motorem usazeným ve středu uspěly v 66 případech, Porsche s motory vzadu pak slavily 13 vítězství. Porsche 911 řízený Timem Bergmeisterem je zatím jediným strojem s motorem vzadu, který svého jezdce dovezl v roce 2018 k titulu šampiona.
Nejrychlejším závodem jedenáctileté historie seriálu je nedělní měření sil na rakouském Red Bull Ringu z loňského roku. Vítězné Lamborghini posádky Rolf Ineichen a Christian Engelhart dosáhlo průměrné rychlosti 170,9 km/h.
Z týmů se nejvíce radoval Callaway Competition. Jeho vozy a posádky ovládly 27 závodů, získaly 24 pole position, z titulu se radovali dva jeho jezdci v individuálním hodnocení, dvojnásobným šampionem je i samotný tým. Od zahájení seriálu v roce 2007 tým nevynechal jediný závod.
Vítězství v některém ze závodů si vychutnalo celkem 37 týmů.
Nejúspěšnější značkou s jednatřiceti vítěznými závody je Audi. Následuje Corvette (29) a Lamborghini (27).
Jedenáctiletá historie ADAC GT Masters zahrnuje 81 závodních víkendů s celkem 162 závody. Nejvíce z nich, 135, absolvoval Sabastian Asch. Mezi jezdce s více než 100 odjetými závody dále patří Luca Ludwig (115), Toni Seiler (113), Daniel Keilwitz (110), Philipp Geipel (104) a Christopher Mies (100).
Nejmladším jezdcem ve startovním poli je dosud Švýcar Ricardo Felle. V loňské sezoně naskočil do seriálu ve věku pouhých 16 let, 10 měsíců a 29 dní.
Nejvíce závodních víkendů hostily německé okruhy Oschersleben a Nürburgring, pravidelně se jezdilo také na Lausitzringu a Sachsenringu. Nejvíce vozů v závodě fanoušci viděli v roce 2012, kdy na Oschersleben a Nürburgring dorazilo 40 speciálů.


Kalendář ADAC GT Masters pro sezonu 2018
13/04/18 -15/04/18 Motorsport Arena Oschersleben (D)
27/04/18 -29/04/18 Autodrom Most (CZ)
08/06/18 -10/06/18 Red Bull Ring (AUT)
03/08/18 -05/08/18 Nürburgring (D)
17/08/18 -19/08/18 Circuit Zandvoort (NL)
07/09/18 -09/09/18 Sachsenring (D)
21/09/18 -23/09/18 Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447