<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Při atraktivním ADAC GT Masters v Mostě se představí i i TCR !

(13.1. 2018)
ADAC GT Masters v Mostě představí i nejvíce obsazenou sérii TCR
 
Součástí prestižního mezinárodního šampionátu upravených supersportovních vozů kategorie GT3 ADAC GT Masters, který bude mít o víkendu 27. až 29. dubna premiéru na mosteckém autodromu, bude také seriál ADAC TCR Germany. Jde o souboje jezdců nejpočetněji zastoupené mutace světově nejrozšířenějších závodů kategorie cestovních vozů TCR.
TCR Germany se poprvé představila fanouškům v sezoně 2016, odkdy pravidelně doprovází právě šampionát ADAC GT Masters. Jde o atraktivní podívanou, v loňském roce se na startovní rošt pravidelně řadilo 40 vozů. V krátké dvouleté historii seriálu TCR Germany nenašel přemožitele britský jezdec Josh Files. Dvojnásobný šampion pilotoval vůz Honda Civic Type-R.
Vozy TCR jsou závodní automobily vycházející ze sériových protějšků. Používají dvoulitrové turbo motory o výkonu kolem 350 koní. Řazení rychlostních stupňů obstarává produkční DSG nebo sekvenční převodovka. V kategorii TCR se aktuálně prezentuje nebo chystá premiéru celkem 18 značek, patří mezi ně Audi, SEAT, Peugeot, Volkswagen, Honda nebo Renault.
Od letošního roku je TCR hlavní kategorií světového poháru cestovních vozů, nejvyšší soutěže okruhových závodů cestovních vozů v žebříčku FIA. Vozy TCR jsou stejně jako například GT3 dovažovány systémem Balance of Performance, který vymazává výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými značkami. Záleží tedy převážně na rychlosti a šikovnosti jezdce, podobně jako v pohárových závodech.
Německého šampionátu se neúčastní pouze domácí jezdci, svádějí souboje se soupeři z celé Evropy, s Američany i Jihoafričany.
Dubnový závodní víkend ADAC GT Masters zahájí sezonu 2018 mosteckého autodromu. Po trénincích a kvalifikacích vyvrcholí dvěma mistrovskými závody. Jeden se jede v sobotu, druhý v neděli. Diváci si souboje na dráze vychutnají, každý z nich je totiž vypsán na 60 minut. V autech se střídají dvoučlenné posádky pilotů, výměna se uskuteční při zastávce v boxech. Na start se postaví oku lahodící speciály Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Nissan GT-R Nismo GT3 nebo Porsche 911 GT3-R. Vstupenky na závodní víkend je možné zakoupit zde.
Z vložených závodů se fanoušci mohou těšit vedle TCR Germany také na nově vytvořený šampionát GT4 Central Eropean Cup a také na oblíbený, předloni obnovený domácí okruhový seriál Octavia Cup.
 

 
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005.
 
Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447