<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Ani převrácený Ranger v Polsku Ouředníčka nezastavil.

(5.9. 2017)
Ani převrácený Ford Ranger posádku týmu South Racing CE nezastavil
 
Posádka týmu South Racing CE - Tomáš Ouředníček a David Křípal zažila během první rychlostní zkoušky rallye Baja Poland 2017 dramatické okamžiky. Na 164. kilometru stíhací jízdy se závodní speciál Ford Ranger sklouzl na blátivém povrchu v bočním náklonu do hluboké koleje a převrátil se na střechu. Tomáš s Davidem naštěstí vyvázli bez zranění a ani tento zážitek je neodradil v pokračování v boji o přední příčky.
Závodní speciál se podařilo dostat zpět na kola, a následně pokračoval boj o ztracené minuty v ještě ostřejším tempu. Tomáš s Davidem tak dokončili obě sobotní rychlostní zkoušky, které dohromady měřily více než 400 km, na nadějném 5. místě v průběžném pořadí Evropského poháru.
Do nedělních etap tak posádka vstupovala s odhodláním pokračovat i nadále v boji o medailové pozice. Těsně před startem do první nedělní etapy se však objevila technická závada v podobě zadřené vodní pumpy. I v tomto okamžiku se posádka nevzdala a snažila se závadu odstranit. Oprava si však vyžádala více času, než byl maximální čas povolený ke startu, a posádka musela přes veškerou snahu ze závodu odstoupit. Tomáš s Davidem tak alespoň odstartovali do zbývajících dvou odpoledních etap, které využili k dalšímu testování vozu.
„Již od startu jsem na to tlačil, nastavení auta bylo dobré, volba pneumatik již méně, v lesních úsecích to pekelně klouzalo“, okomentoval situaci Tomáš Ouředníček, „naše tempo bylo dobré, jen ostřikovač nefungoval, takže jsme chvílemi skoro neviděli, tak nás to samozřejmě zpomalovalo. Předjeli jsme několik aut, ale v levé rozbité zatáčce se zadek Rangeru sklouzl bokem do hluboké díry plné klouzavého bahna, zaseknul se a už s tím nešlo nic udělat.
 


Překvapeně jsem zjistil, že naše první reakce byla opravdu pohotová: vypnul jsem motor snad ještě dřív, než auto dopadlo na střechu a David již v té chvíli měl zapnutý sentinel – varování pro ostatní závodníky. Dopad nebyl tvrdý, dovnitř vozu se nahrnulo bahno a nešly otevřít dveře. Poté, co jsme se vysoukali ven, jsem propadl pocitu absolutní beznaděje, dokonce jsem myslel, že je to konec naděje na start Dakaru 2018. Ale věčně pozitivní David mě povzbudil, sebrali jsme všechny síly a díky pořadatelům jsme auto vrátili na kola. Rozsah škod nakonec nebyl tak šílený. Ranger se podařilo nastartovat a přesto, že čelní sklo bylo hodně rozbité, nefungoval interkom a kokpit byl plný bláta, se nám podařilo dojet do cíle.
Následoval jen hodinový servis a díky neskutečnému nasazení všech mechaniků týmu South Racing, kterým patří velký dík, se podařilo náš Ford vrátit do závodu.“
V silném dešti s totálně zamlženým výhledem na ukrutně uklouzaných tratích se podařilo dojet i druhou rychlostku a poté dojet dalších 120 km do Štětína. Naprosto vyčerpaní, ale odhodlaní ráno pokračovat v boji. A pak se stalo neočekávané – těsně před startem praskl řemen díky zadřené vodní pumpě. Dle přísných pravidel FIA to znamenalo konec v závodě.
 
 
Po opravě jsme alespoň mohli v rámci Českého mistrovství jet dvě poslední krátké rychlostky a byla to paráda, vůz bez problémů a výborné časy byly pro nás odměnou za zklamání z nedokončené Baja Poland 2017“.
Do závodu Baja Poland World Cup vstupovala posádka týmu South Racing CE především za účelem testování a získání drahocenných zkušeností před hlavním závodem, kterým je Dakar 2018. Navzdory odstoupení z důvodu technické závady byl tento závod pro celý tým velkou zkušeností. Po nehodě se posádka nezastavila a pokračovala dále v závodu i se značně poškozeným závodním speciálem Ford Ranger Dakar.
 

 southracing.cz
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447