<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Závěrečné jízdy soutěže amatérských jezdců The Most Challenge.

(12.10. 2017)
Amatérští jezdci mají poslední šanci uspět v soutěži The Most Challenge
V sobotu 28. října se na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu uskuteční od 09:00 do 17:00 hodin závěrečné jízdy 3. ročníku oblíbené soutěže amatérských jezdců The Most Challenge. Fanoušci ostřejší jízdy, kteří si chtějí vyzkoušet limity svého auta, prověřit své řidičské umění a navíc se pokusit získat některou z atraktivních cen, mají poslední šanci promluvit do absolutního pořadí, případně pokořit dosud nejlepší čas ve své kategorii.
 
 
V soutěži, jejíž výsledky organizátoři vyhlásí po ukončení sobotních jízd, se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami. Podmínkou je platná registrační značka vozu.
 
Průběžný lídr celkového pořadí Aleš Pelikán z Pardubic dosáhl se svým žlutým Ferrari F12 času 01:50,122 minuty. Zoufat si ale nemusejí ani majitelé aut slabších kubatur motoru. Pořadatel přišel letos s novinkou, která dává šanci na dobré umístění i jim. „Je jasné, že dosahovat časů srovnatelných s nadupanými vozy typu Porsche či Ferrari je nereálné. Vypsali jsme proto ceny i pro vítěze každé ze čtyř výkonnostních kategorií,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.
 
 
Absolutní vítěz s nejrychlejším časem absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat kurz sportovní jízdy za účasti profesionálního závodního jezdce Tomáše Pekaře, který letos suverénně ovládl šampionát Renault Clio Cup Central Europe. Soutěžící, kteří dosáhnou nejlepšího času v jednotlivých kategoriích, se mohou také bezplatně zúčastnit kurzu sportovní jízdy s Tomášem Pekařem a obdrží i další zajímavé ceny.
 
V přípravě na 4. ročník soutěže The Most Challenge, která odstartuje v dubnu příštího roku, nadšeným motoristům nebrání ani konec závodní sezony mosteckého autodromu. „Volné jízdy na velkém okruhu pokračují už druhým rokem i v zimě, a to pod názvem The Most Winter Challenge. Termíny vypíšeme v nejbližší době,“ doplnila Raková.
 
 
 
 

 

 
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy.
Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447