<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Historicky první účast týmu Tatra Buggyra Racing na Rally Silk Way se celkově vydařila.

(26.7. 2017)
Silk Way Rally 2017: Dobrá věc se podařila
Historicky první účast týmu Tatra Buggyra Racing na Rally Silk Way vedoucí územími Ruska, Kazachstánu a Číny, je několik desítek hodin minulostí. Nastal čas bilancování. Přes veškeré problémy a útrapy, které jsou s dálkovými závody spojeny, se jedná o bilancování vesměs kladné.
Akční hrdina z Bruntálu
Pokud byl jedním z důvodů účasti Buggyry na akci „marketingový průzkum bojem“, může být management roudnického týmu navýsost spokojen. „Původně se mělo jednat o velkolepou přehlídku síly kamiónů Kamaz, kterým měly ostatní značky v čele s IVECO a Renaultem dělat více, či méně kompars. Najednou, kde se vzal, tu se vzal Phoenix s Kolomým a byly z toho tři vyhrané etapy, průběžné vedení, boj o celkovou bednu. Média měla o výživnou potravu postaráno,“
konstatuje spokojeně týmový manažer Jan Kalivoda. „Pětapadesát televizních stanic vysílalo do 196 zemí světa, jméno Kolomý bylo prakticky neustále na pořadu dne. Buď vyhrával, nebo se brodil bažinami, případně řešil shoz náhradních dílů vrtulníkem. Prostě akční hrdina z Bruntálu. Neustále bylo o čem psát a co vysílat.“
O vážnosti, které se Buggyra na Silk Way těšila, vypovídá osobní vrtulník ředitele soutěže Vladimira Chagina v roli spolu asistenta záchrany Kolomého v čínských písečných dunách. „Dakarský car Chagin je sympaťák, byť v okamžicích, kdy Martin porážel jeho „sbornuju komandu“, zrovna nevypadal jako náš velký příznivec. Jeho gesto bylo ale patřičně marketingově oceněno.
 
 
Škoda jen, že se podobně nezachovali jeho podřízení v okamžiku, kdy Martin zůstal zapadlý v kazažském močálu a bažinách,“ lituje Honza. Zároveň však chápe, pod jakým tlakem se sedminásobný dakarský vítěz nacházel. „Nedovedu si představit, co by se dělo, kdyby nevyhrál Kamaz. Většinu závodu jsme působili jako rušivý element, který rozbil původní scénář, a jsme tomu rádi.“
Křest ohněm
Pro „nováčka“ v posádce Martina Kolomého, rallye navigátora Michala Ernsta to byl opravdu křest ohněm. „Nechápu proč se to jmenuje rallye, protože s automobilovým rallye to má společného asi tak jen název, podobně jako hokej a hokejbal. Máme auto, kombinézu, ale tím to končí. Možná, že tak před 5-ti operacemi a 20-ti šroubami v těle bych to snášel lépe,“ popisoval s úsměvem své dojmy z premiérové účasti na Silk Way Rally Ernst. „Určitě budu příště hodně přemýšlet, zda to znovu budu chtít absolvovat,“ dodal.
Druhý člen posádky Jiří Stross už přeci jen nějaké zkušenosti s dálkovými závody má, a to hned s několika posádkami, může tak porovnávat. „Teď jsem jel se závodníkem,“ rozesmál celý sál rodák z Roudnice nad Labem, který měl během osudové opravy zajímavý nápad. „No, chtěl jsem udělat ze dvou kusů monobloků, jeden funkční, ale Kolomajz stejného názoru nebyl, tak volal znovu Robinovi, aby shodili nový díl. Je pravda, že ten písek bychom z toho už asi nedostali,“ smál se Stross během ranního posezení s novináři, které proběhlo v přátelské a uvolněné atmosféře.
 
 
Vítězství a užitečné zlo
Přestože Martin Kolomý nakonec zůstal jediné umístění za první desítkou, spokojenost panuje i se sportovními výsledky. „Na dálkových závodech automobilů je to jako na Tour de France. Nikdo si nepamatuje jméno čtvrtého jezdce celkového pořadí, ale to, že Štybar vyhrál etapu a Svorada dokonce sprint v Paříži, ví každý fanoušek,“ nabízí Martin Kolomý paralelu se souběžně jetým cyklistickým závodem.
„Byl to pro mě rozhodně nejtěžší závod, co jsem kdy jel. Vyhrál jsem tři etapy, více vítězství na svém kontě měl pouze Sotnikov, na kterého jely ve druhé části ostatní kamazy. A co je neméně důležité, najel jsem na své dosavadní poměry strašnou spoustu ostrých kilometrů. Náš technický ředitel Robin Dolejš se „děsil“ toho, jak šíleným množství dat se budeme muset prokousat.“
Závodní speciál TATRA Phoenix podle slov Kolomého až na jednu etapu doslova letěl a získal si obdiv i u samotného šéfa celé Silk Way Rally a dakarské legendy Vladimíra Čagina. „Neustále se chodil dívat na podvozek a ukazoval rukama nechápavé posunky, jak takto dokonale dokáže kopírovat terén,“ popisoval úsměvné situace Dolejš.
 
 
V případě poruchy řízení, která vystavila stopku Martinovým ambicím na umístění v nejlepší trojce, platí pravidlo o užitečném zlu. „Jedním z důvodů, proč jsme se rozhodli pro Silk Way Rally, je příprava na Dakar 2018. Na rozdíl od předchozích sezón bude totiž Peru o pouštích, takže jsme o hodně moudřejší.“ Úroveň závodu hodnotí Martin vysoko. „Z Prahy mi říkali, že v hodnocení každé etapy používám slovo „rozbíječka.“ Bylo to ale výstižné. Organizátoři razí zásadu, že přežijí pouze silní a vyhrají jenom ti nejsilnější.“
Dakar je (stále) Dakar!
Zatímco podle Martina Kolomého není co řešit, neboť závodění není nikdy dost, Jan Kalivoda je v souvislosti s případnou účastí týmu Tatra Buggyra Racing na Silk Way Rally 2018 zdrženlivější. „Beru veškeré Martinovy argumenty, je to ale o penězích. Takže si sedneme s partnery, vyhodnotíme marketingový dopad a rozhodneme se, jak dál. Absolutní prioritou ale zůstává Dakar,“ říká Honza, byť zároveň připouští, že akcie Hedvábné stezky mohou postupně růst.
„V debatě s kolegy v Moskvě jsem několikrát zaslechl, že se pořadatelé Dakaru musí přestat opájet vidinou prestiže akce a začít naslouchat více názoru jednotlivých účastníků. Pokud má Silk Way Rally fungovat jako beranidlo, proč ne? Zatím je ale Dakar pořád Dakar.“
 
 
 

Buggyra
 
VIDEA - SILK WAY RALLY 2017 - https://youtu.be/ja9fHyjYcoE?list=PLH0Av5DXFbhcd8o4lIeUDasXs4EuPdWvG
Facebook: https://www.facebook.com/BUGGYRA/
YouTube kanál: https://www.youtube.com/user/BUGGYRAbrand
Twitter: https://twitter.com/buggyra_racing
Instagram: https://www.instagram.com/buggyra_racing/ 
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447