<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
14.9. 17
 

Běháme pro...

Kde

Václavské náměstí, Letohrad, Václavské náměstí

Organizátor


web: http://www.behamepro.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Vršecký s Lackem největšími favority China Truck Racing Championship

(10.6. 2017)
Vršecký s Lackem největšími favority China Truck Racing Championship
O víkendu startuje na okruhu Goldenport v Pekingu, v pořadí již třetí ročních čínského truckového šampionátu. Ten v předchozích dvou letech vyhráli čeští jezdci Martin Kolomý a David Vršecký. I letos vstupuje tým Buggyra China Racing do závodu s vítěznými ambicemi.
Obhájce titulu David Vršecký, který na začátku sezóny vybojoval v soutěži evropských šampiónů titul v Indii, letos vsadí na čínských okruzích na vůz Tatra Phoenix, přičemž bude hájit barvy týmu Zero Milleage. Pozice největšího favorita ho nesvazuje. „Něco jsem odjel v rámci testování s Buggyrou, závodil v Indii a život mě naučil, že na dobré auto si člověk zvykne hodně brzo. Jako obhájce titulu jsem logicky favoritem a nemám s tím problém. Už proto, že mi loni vysvětlili, že vzhledem k tomu, že Číňanů je na světě nejvíce, jsem vedle titulu čínského šampióna získal i titul mistra světa,“ konstatoval David se smíchem.
Cestu za druhým titulem hodlá Davidovi zkomplikovat jeho krajan a v letošní sezóně rovněž stájový druh v týmu Buggyra Racing 1969 Adam Lacko, který skončil loni druhý. „Vzhledem k tomu, že jsem se během tří let naučil místní angličtině, jsem zvědav, jak se domácí hoši srovnali s jasnými pokyny ohledně auta? V posledních týdnech probíhala mezi mnou a týmem intenzivní komunikace, snaživost chlapcům upřít nelze, takže to snad bude v pohodě,“ doufá Adam, který dorazí do Číny v roli aktuálně vedoucího jezdce evropského šampionátu. „Jsem přesvědčen o tom, že o mých výsledcích ví, ale nedávají to moc najevo, prvořadé je pro ně domácí mistrovství. Každopádně pokud je mi známo, dorazí čínská delegace do Mostu.“
 
 
Vzhledem k postavení v evropském šampionátu se před Adamem rýsuje možnost stát se prvním jezdcem, který během jediné sezóny vyhraje evropský i čínský šampionát. „Jedná se o lákavou a nikoli nereálnou představu. Prioritou je ovšem přece jen evropský titul, uvidíme, jestli v závěru nebude potřeba pošetřit síly a soustředit se na boj na jedné frontě.“
Poprvé se v barvách českého týmu v Číně představí zahraniční závodník. Angličana Oly Janese však váže k Buggyře pevné pouto, neboť v prestižním britském truckovém šampionátu startuje s vozem Buggyra. „Když mi volal Honza s tím, jestli bych to nechtěl v Číně zkusit, myslel jsem si nejdříve, že si dělá legraci, pak nebylo co řešit. Hned jsem si v Londýně zabukoval letenky, k týmu se připojím v Dubaji.“
 
 
Aktuálně se šampionát skládá z tří podniků. Po víkendovém závodě na Goldenport Circuit, následuje Šanghaj (28. – 30.7.), závěrečný podnik se uskuteční v přístavním městě Ningbo (8. – 10.9.). Ve hře ovšem zůstávají závody v Malajsii či Thajsku. „V této chvíli nejsem schopen říct, která varianta je pro nás výhodnější. Každopádně léto, během kterého nás čeká Silk Way Rally, Čína a čtyři závody evropského šampionátu tahačů, bude hodně výživné. Ale tak už to chodí,“ říká na závěr Jan Kalivoda.  
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447