<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Vozů Trabant z různých koutů se do Mostu sjelo na 50

(27.5. 2017)
Trabanty prokázaly tuhý kořínek, vytrvalostní závod nedokončil jediný
Čtvrtek na mosteckém autodromu patřil legendárnímu východoněmeckému vozu Trabant. Z různých koutů Čech a Německa se jich sjelo na 50. Čtrnáct z nich svedlo zajímavý a nakonec i napínavý souboj ve vytrvalostním dvanáctihodinovém závodě na velkém okruhu.
Účastníci srazu majitelů bakelitových aut s dvoutaktním motorem pak vystavili své skvosty na polygonu, kde pro ně organizátoři připravili soutěže o ceny a také komentovanou přednášku cestovatele a režiséra Dana Přibáně o expedici po Tichomoří právě ve vozech Trabant Combi.
Obdivu diváků a fanoušků „rozzuřených vysavačů“, jak se lidovým vozítkům přezdívalo, se těšily jak závodní speciály, tak i trabanty jejich majiteli stále využívané v běžném provozu. „Smekám klobouk před spolehlivostí těchto strojů. Vytrvalostní závod nedokončil jen jeden jediný trabant, jemuž upadlo kolo. Nedokončil i přesto, že mechanici už po dvaceti minutách auto opravili a vrátili na dráhu. Další jezdec měl problémy s motorem. Jeho mechanici si však s technikou poradili už za 15 minut a auto poté vydrželo až do cíle,“ nešetřil chválou sportovní manažer společnosti AUTODROM MOST Jindřich Hrneček.
 
 
Kromě naleštěných trabantů, ale i aut už zubem času poznamenaných, ozdobily polygon i exempláře Trabant muzea z pražského Motola. K vidění byly originální servisní knížky vozu značky Trabant z 50. a 60. let minulého století či plastová autíčka trabant na setrvačník pro děti. Zájmu návštěvníků se pak těšil zejména unikátní opancéřovaný trabant upravený na vojenskou sanitu.
„Je to samozřejmě pocta jednoduchosti a spolehlivosti a nostalgie zároveň. A i když se mi všechny shromážděné skutečné trabanty moc líbí, stejně je nejlepší támhleten prcek, který si to tu užívá na trabantovém odrážedle. I to je, jak jinak, z umělé hmoty,“ zhodnotila vydařenou akci Iveta z Litoměřic.
Setkání zpestřila soutěž Trabanťák srazu, při němž porota hodnotila vzhled vozu a odpovědi jeho posádky na stručný dotazník. Řidičské umění pak prověřila jízda zručnosti ve slalomu mezi kužely či couvání. „V každém z obou klání zvítězila vždy tuzemská a německá posádka. Z Mostu si odvezly motorový olej, který věnovala mostecká firma Per Oil, a vstupenky do Trabant muzea v Praze Motole. Všichni účastníci srazu pak obdrželi certifikát,“ upřesnila eventová manažerka autodromu Michaela Rosenkranzová.
 
 
 
 

 
 
 
 

 
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy.
Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447