<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

V Indii bral zlato náš David Vršecký

(22.3. 2017)
Vršecký bral v Indii bank
Poslední víkend nabídl fanouškům truck racingu mimořádně zajímavou konfrontaci. V Indii se totiž střetli v souboji s nejlepšími jezdci prestižního anglického truckového šampionátu hned čtyři mistři Evropy – Gerd Körber, Antonio Albacete, David Vršecký a Norbert Kiss, starý kontinent pak podpořila nejúspěšnější truckera historie Steffi Halm.
 
Dominance Evropy, Angličané vyhořeli
Kouzlo závodu a nebývalé show v jednom spočívalo ve faktu, že všichni jezdci startovali na stejných vozech z produkce domácího gigantu TATA Motors. Hned v úvodu se museli piloti vypořádat s šokem v podobě trucků a síle 1000 koní, po několika hodinách však vyšlo najevo, že tato varianta se plánuje až na příští rok a letošní stádo pod kapotou bude čítat standardních 400 koní.
 
 
„Je to tady zajímavé, neboť se pořadatelé modlí, aby nebyla výrazně překročena loňská návštěvnost 60 000 diváků denně, protože v takovém případě by museli otevřít ještě jednu tribunu,“ nastínil manažer Buggyry Jan Kalivoda předstartovní atmosféru z pátečního rána, s tím, že skutečný stav věcí se ukáže v průběhu sobotního měřeného tréninku.
 
Toho se jezdci dočkali po šest hodin trvající prezentaci všeho prezentace hodného. Na měřeném tréninku prokázali evropští šampionátu svou dominanci, nejzřetelnější postavou se však stal ředitel podniků FIA ETRC Tony Iddon. Byť přijel do Indie v roli hosta, začal záhy rozdávat penalizace za zkracování tratě.
 
Z nejrychlejšího času a premiérového indické pole position se nakonec těšil David Vršecký, následován bývalými stájovými druhy Albacetem a Körberem. „Okruh je docela formulový, snad už jsem si konečně zvyknul na volant na pravé straně. Je zajímavé, že angličtí jezdci i přes tuto nespornou výhodu a přece jen větší znalost okruhu, v konfrontaci s námi vyhořeli,“ konstatoval David po tréninku. „Indická technika se s tou naší zatím nedá srovnávat, na druhou stranu máme všichni stejné podmínky, což slibuje hodně zajímavý závod.“
 
Show dle hollywoodského scénáře
Nedělnímu závodu, tedy vyvrcholení celé akce, předcházel bohatý doprovodný program skládající se kromě jiného ze světelné show, tanců zpěvu, ale také konvoje motocyklů Harley Davidson. Všechny však předčila bollywoodská super star Akshay Kumar, jehož nástup na provizorní pódium vyrobeného z trucku TATA provázely frenetické ovace.
 
 
Nespoutané davové šílenství ukončil až závod indických truckerů, když se závodilo o na místní poměry pohádkové prize money v hodnotě 15 000 euro. „Nevím, kolik toho chlapci odjedou v rámci testování, ale na to, že se jednalo o druhý ročník, předvedli slušný výkon,“ hodnotil David Vršecký, který se do budoucna nebrání ani avizované variantě společného závodu.
 
Pak už nastal čas těch nejlepších. Hned první kolo dalo odpověď na spekulace ohledně formy Antonia Albaceteho, který chyběl v posledním ročníku evropského šampionátu. „Na to, že jsme spolu jeli v jednom týmu Dealer Daredevil, Antonio zdatně tlačil na pilu. Bohužel ještě v úvodu prvního kola probrzdil a tím mi výrazně usnadnil cestu k prvnímu vítězství na indické půdě. Závodit ale určitě nezapomněl,“ konstatoval David v cíli.
Vedle Antonia se o vzrušení postarala i dvojice Kiss – Smith, která se do sebe pustila s takovou razancí, až z toho bylo v šestém kole mávání červenou vlajkou a přerušení závodu.

Vršecký miláčkem davu
O celkovém vítězi závodu se pak rozhodovalo v poslední jízdě na patnáct kol. V jejím úvodu David ustál atak Gerda Körbera a suverénně zvítězil systémem start – cíl. A pak poznal doposud nepoznané. „Dvakrát jsem vyhrál evropský šampionát, ale aby mě někde fanoušci cizí země skoro vytáhli z auta a nesli na stupně vítězů, to jsem nezažil. Je vidět, že se publiku hodně kontaktní závodění líbí,“ hodnotil David, za kterým dojeli Kiss a Körber.
 
„Musím přiznat, že původně jsem se chtěl podívat, jak to tady probíhá, s výsledkem jsem si nelámal hlavu.
Nakonec mě to ale pohltilo, mám tituly z Evropy, Německa, Číny a Indie, což je docela slušná sbírka,“ hodnotil spokojeně David Vršecký. I manažer Buggyry Jan Kalivoda „přiznal“ příjemné překvapení, byť si není zcela jist tím, zdali by koncept, ve kterém hraje show stejnou roli, jako samotný závod, v Evropě uspěl.
 
„Marketingově jsou na tom v Indii hodně dobře, promotér je nepochybně v černých číslech, což je nejspíše prioritou. Vzhledem ke krátké době trvání a jednomu dodavateli aut, to diváci pojímají bouřlivě, více, než výsledek je zajímá zábava. Každopádně se jednalo o velmi zajímavou a sportovně úspěšnou misi,“ dodal Jan Kalivoda. 
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447