<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
1.9. 16 - 30.6. 17
 

Program pro školy: Kouzlo krajiny

Kouzlo krajiny - animační program - děti si díky výtvarným etudám seznámí s vývojem krajinomalby, prací s barvami a se světlem v obraze. Vhodné pro MŠ a 1. stupeň ZŠ.

Kde

Východočeská galerie v Pardubicích - zámek, Zámek č. 3, Pardubice

Organizátor


web: http://pater.cz/vcg/programy/programy-pro-skoly/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
1.9. 16 - 30.6. 17
 

Program pro školy: Na skok do renesance

Animační program zaměřený na období renesance a renesanční památky v Pardubicích, během kterého si žáci vytvoří 3-D model vlastního renesančního zámku. Vhodné od 3. třídy ZŠ a SŠ.

Kde

Východočeská galerie v Pardubicích - zámek, Zámek č. 3, Pardubice

Organizátor


web: http://pater.cz/vcg/programy/programy-pro-skoly/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Posádka Tomeček - Lála navázala na minulé úspěchy v Africe a dojela bronzová.

(30.1. 2017)
Africa Eco Race 2017 – Tomeček opět na stupních vítězů
Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomecǩ a vybojoval na letošním ročníku Africa Eco Race
celkové třetí místo v kategorii kamionů. Posádka Tomeček - Lála podávala v průběhu celého závodu
konzistentní výkon a navázala tak na úspěchy z předchozích let. Devátý ročník pouštního závodu
nabídl dvanáct náročných etap a nejlepším možným způsobem připomněl odkaz zakladatele Rallye
Paříž – Dakar Thierryho Sabine.
 

Jaký tedy vlastně byl letošní ročník nejtěžšího distančního pouštního závodu na světě s cílem
v Dakaru? "Letošní ročník byl velmi rychlý,“ popisuje Tomáš Tomeček a pokračuje: "Jeli jsme na
hranici možností našich i naší stoprocentní Tatry. Konečný výsledek je pro nás velkou odměnou a
motivací. Chtěl bych znovu poděkovat všem, kdo nás podpořili. Je skvělé vidět dvě Tatry mezi
prvními třemi kamiony."
Slavnostní zahájení letošního ročníku Africa Eco Race proběhlo, stejně jako minulý rok, 31. prosince
2016 v Monaku. Dvanáct náročných etap napříč Marokem, Mauretánií a Senegalem dokonale
prověřilo celé startovní pole a nakonec jej 14. ledna 2017 zavedlo až do tradičního cíle u Lac Rose –
Růžového jezera na břehu oceánu Atlantiku, na severním okraji Dakaru. "Předstartovní procedury
byly v porovnání s předchozími ročníky o něco delší, takže jsme tentokrát oslavili Nový rok na
trajektu směřujícím do marockého Nadoru,“ komentuje navigátor Ladislav Lála a dodává: "Už letmý
pohled do parc fermé v monackém přístavu naznačil, že konkurence rozhodně nespala a uspět v
závodě bude hodně náročné.“
Hned úvodní etapy předchozí tvrzení potvrdily. Tradičně silný tovární tým Kamaz, za jehož volanty
usedli Andrej Karginov (vítěz Rallye Dakar 2014) a Sergej Kuprianov, Elisabete Jacinto s výrazně
inovovaným MANem, Miklos Kovacs se zcela novou Scanií, Jaroslav Valtr s Tatrou a další kamiony
letěly po trati jako nikdy předtím. "Od prvních kilometrů bylo zřejmé, že to letos bude velmi těžké,“
pokračuje Tomáš Tomeček. "Jelo se opravdu rychle a s vědomím, že pokud chceme pomýšlet na
dobrý výsledek, tak si nemůžeme dovolit žádnou chybu.“

Sportovní ředitel soutěže René Metge připravil spolu se svým týmem technicky náročnou trať, která
klade vysoké nároky na práci navigátorů. “Organizátoři odvedli letos skvělou práci, roadbooky podle
kterých jedeme, byly prostě perfektní,“ říká navigátor Ladislav Lála. “Co se navigace týče, tak se
nám letos dařilo, byť to chvílemi nebylo vůbec jednoduché.“
Po jedenácti defektech z předchozího ročníku měla posádka Tatry se startovním číslem 401 v tomto
ohledu letos mnohem lepší bilanci. “Trochu jsme se na to zaměřili,” vysvětluje Tomáš Tomeček.
“Provedli jsme dílčí změny na podvozku, upravili jsme huštění pneumatik a měli jsme nejspíš i
trochu štěstí. Nakonec jsme museli v etapě měnit “jen” dvě prasklé pneumatiky. Kromě toho jsme
stáli ještě jednou kvůli úniku vzduchu z brzdového systému. Auto drželo neskutečně a naši
mechanici Jaroslav Žerdík a Pavel Kletenský odváděli skvělou práci.” Právě vyrovnané výkony
pomohly posádce Tomeček – Lála odrazit stíhací jízdu druhého ruského Kamazu.
Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomecǩ a figuroval až do sedmé etapy na třetím místě
průběžného pořadí. V osmé etapě se však před Tomečkovu Tatru dostal Kamaz pilotovaný Sergejem
Kuprianovem. Posádka Tomeček – Lála dokázala hned vzápětí zareagovat a vrátit se na pódiové
umístění. V desáté etapě, nejhezčí a nejtěžší z celé rallye, zajel navíc Tomeček nejlepší čas mezi
kamiony a čtvrtý v kombinovaném hodnocení s auty. "Pro Tatru platí, že čím horší terén, tím lépe,”
vysvětluje Tomáš Tomeček. “Dunová etapa nám sedla a je jen škoda, že takových nebylo více.”
Poslední etapou, která mohla promluvit do výsledků, byla ta s pořadovým číslem jedenáct, která
shodou okolností vyšla na pátek třináctého. Příznivé počasí, na které bylo během předešlých etap
spolehnutí, si však tentokrát postavilo hlavu. "Když jsme ráno vstali, tak foukal velmi silný vítr a
prach byl doslova všude," popisuje dění před startem navigátor Ladislav Lála a dodává: "Říkali jsme
si, že bude etapa nejspíš zrušená, protože nebudou moci odstartovat helikoptéry." Podle Tomáše
Tomečka foukalo tak silně, že bylo vidět tak na 20 metrů: “Bylo to velmi náročné, protože jsme
věděli, že si nemůžeme dovolit navigační ani jezdeckou chybu. Byla to přitom velmi rychlá etapa,
často jsme jeli na omezovač, tedy 150 km/h." Vše nakonec naštěstí dopadlo dobře a výsledkem bylo
další etapové stříbro.
Kromě vlastní účasti v závodě poskytuje Tomáš Tomeček organizátorům jako službu i dva kamiony
Tatra balai, terénní odtahovky které dnem i nocí pomáhají všem, kdo se dostanou do problémů. Ty i
letos řídilo osvědčené duo českých řidičů Petr Foltýn a Leopold Paďour, doplněné o holandské
navigátory a francouzské doktory. Posádky obou Tater si na závěrečném briefingu právem vysloužily
pochvalu od ředitelství závodu a potlesk od všech závodníků.
 
 

Devátý ročník Africa Eco Race skončil, jaký bude ten desátý? "Je teď brzy na to cokoliv předjímat, ale
lze předpokládat, že závod bude končit opět v Dakaru," uzavírá Tomáš Tomeček. "Rád bych byl opět
u toho, hodně bude samozřejmě záležet na našich partnerech. Mám několik nápadů, uvidíme za
rok."
 

Holdingová společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. vznikla z průmyslového holdingu EXCALIBUR
GROUP a zastřešuje aktivity průmyslových a obchodních společností z odvětví obranného i civilního
průmyslu sídlících v České a Slovenské republice. Klíčovou výrobní kapacitou je bývalý vojenský
opravárenský závod ve Šternberku provozovaný společností EXCALIBUR ARMY, který zajišťuje servis,
přestavby i komplexní modernizace různých typů speciální pozemní techniky. Kromě EXCALIBUR
ARMY jsou součástí holdingu i světoznámý výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ
či producent speciálních nástaveb a kontejnerů KARBOX. K holdingu náleží i silná slovenská větev pod
vedením společnosti MSM Group, která má v dlouhodobém pronájmu od Ministerstva obrany
Slovenské republiky vojenské podniky v Banské Bystrici, Novákách a Trenčíně.
 
 

PROMET GROUP
Společnost PROMET GROUP a.s. je holdingovou skupinou působící zejména v oblasti metalurgie
a strojírenství orientovanou především na trhy střední Evropy. Skupina se sídlem v Ostravě je
zastoupena řadou obchodních společností zaměřených na surovinové dodávky do sléváren
a oceláren či slévárenskou výrobou, které stály u zrodu holdingu dnes známého jako PROMET
GROUP. Mezi tyto společnosti patří PROMET CZECH, PROMET SLOVAKIA anebo slévárna PROMET
FOUNDRY. K této skupině patří také segment strojírenství, který zastupují například producent
ocelových konstrukcí pro hutní, strojírenský a energetický průmysl KOFING anebo společnost
TAWESCO působící především v oblasti dodávek pro automobilový průmysl. Skupina PROMET GROUP
vyznává hodnoty spolehlivosti se zaměřením na aktivní, dlouhodobou spolupráci.
TAWESCO
Společnost TAWESCO zastává výrobu lisovacích nástrojů, širokou škálu sortimentu přípravků a nářadí,
výrobou výlisků za studena a svařovaných dílů pro zákazníky zejména z automobilového,
zemědělského či lesnického odvětví. Společnost TAWESCO se svou historií spjatou s kopřivnickou
automobilkou dnes patří jako plnohodnotný člen do skupiny PROMET GROUP. TAWESCO je
společností, která pro své zákazníky nabízí kompletní řešení pod jednou střechou a zastává roli
spolehlivého dodavatele.
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447