<< Zpět na archív
Akce:
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info
18.10. 20
 

Výstava - Planičkův interiérový orloj

Restaurovaný ak. soch Petrem Skálou. Orloj zhotovil František Planička v letech 1918-19, v následujícím roce s ním jezdil na výstavy po republice. Jedná se o interiérový - skříňový astronomický orloj o rozměrech 1,63 x 2,4 x 0,53 m. Váha cca 330 kg.

Kde

Městské muzeum, 17. listopadu 72, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Přestup historicky nejúspěšnějšího truckera Jochena Hahna.

(26.2. 2017)
Hahn přestupuje od značky MAN k Ivecu, Buggyra to neřeší
Když na konci sezóny 2015 vyměnil dvojnásobný mistr Evropy Norbert Kiss MAN za Mercedes, jednalo se o překvapení. Odchod historicky nejúspěšnějšího truckera všech dob Jochena Hahna od MAN k Ivecu, lze pak bez nadsázky nazvat senzací.
 
Zatímco Mercedes slavil v minulosti zásluhou Steve Parishe, Slima Borgudda či Heinz Wernera Lenze několik titulů mistrů Evropy, Iveco zatím nezaznamenalo byť jediné pohárové vítězství! „Buggyra má dlouholetý dobrý zvyk neřešit, co se děje v jiných týmech. Jochen nejspíše ví, co a proč to dělá, jako čtyřnásobný mistr Evropy třeba hledá nové výzvy,“ komentuje přestup desetiletí manažer Buggyry Jan Kalivoda.
 
„V minulých sezónách jezdil Iveco Stralis Gerd Korber, na vodě bylo auto docela konkurenceschopné. S Jochenem mohou vytvořit silnou dvojici, vždyť dohromady vyhráli šest titulů.“
 
 
V tradičním klidu zůstává také Adam Lacko, který se pro mnohé jeví jako kandidát na titul evropského šampióna číslo jedna. „Vůbec to nehodlám komentovat. Na novém autě jsme začali dělat hned po konci loňské sezóny a jsem takřka přesvědčen o tom, že testování prokáže zřetelný posun. Ale ani ostatní týmy nespí,“ říká Adam.
„Nemyslím si, že Jochen odešel proto, aby jezdil desátý, Norbert Kiss loni posunul Mercedes během jediné sezóny o deset let. A uvidíme, jak zareaguje na Jochenův odchod MAN. Každopádně díky Jochenovu odchodu se teď o truck racingu píše, a o tom to je."
 
 
zdroj: http://www.buggyra.com/ 
Pavel
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447