<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
14.9. 17
 

Běháme pro...

Kde

Václavské náměstí, Letohrad, Václavské náměstí

Organizátor


web: http://www.behamepro.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Počet aut v Česku stoupl na 5,32 milionu. Češi více řeší kvalitní zabezpečení svých vozů

(17.1. 2017)
Počet osobních automobilů v České republice stále narůstá. Ke konci loňského roku Svaz dovozců automobilů evidoval přes 5,32 milionu automobilů, což je o 3 % více než v předchozím roce. Také počet nových vozů se dle Sdružení automobilového průmyslu meziročně navýšil o 8 %, tedy na 1,2 milionu. Podle odborníků se Češi stále více zajímají o způsoby, jak vůz ochránit nejen před nepřízní počasí, ale i vandaly či zloději.
Nárůst objemu osobních automobilů v České republice odborníci zaznamenávají již v posledních pěti letech. Podle statistik Svazu dovozců automobilů se na konci loňského roku projíždělo po českých silnicích bezmála 5 321 584 aut, což je o 3 % více než v předchozím roce. Oproti roku 2011 se počet vozidel zvýšil o téměř 725 tisíc. Podobný růst hlásí také Sdružení automobilového průmyslu. V roce 2016 se vyrobilo 1 251 321 nových osobních vozů, tedy o zhruba 8 % více než v roce předcházejícím.
Čím častěji si lidé automobily pořizují, tím více rostou také obavy o jejich bezpečnost, a to jak z důvodu nepříznivého počasí, tak kvůli zlodějům a vandalům. Stále nejspolehlivějším způsobem, jak vůz ochránit, je podle odborníků parkování v garáži. V ní má majitel vozidlo pod větším dohledem a málokterý zloděj si troufne překonat překážku v podobě garážových vrat. Krádeže automobilů jsou totiž podle policejních statistik stále populárnější u volně stojících aut na ulici, nejčastěji na velkých parkovištích sídlišť. Proto se majitelé zejména dražších vozů snaží hledat cesty, kterými zvýší zabezpečení garáže a tím pádem i automobilu. Kvalitní motory automatického ovládání dnes mají převodovku, která brání nežádoucímu mechanickému zvednutí vrat. Stále častěji se setkáváme také se zabezpečením kombinujícím elektronické prvky a mechanické zarážky,uvedl Lubomír Valenta ze společnosti Lomax, která je specialistou na garážová vrata. Uložení auta v garáži také prodlužuje jeho životnost vzhledem k tomu, že na něj přímo nepůsobí nevlídné počasí.
Šance na nalezení odcizeného vozu zvyšují pokrádežové systémy
Pokud majitelé vozů garážovým stáním nedisponují a auto musí zůstat zaparkované venku, důležité je zabezpečit samotné vozidlo. To však stále někteří lidé podceňují a usnadňují tak zlodějům práci. Jednoduché mechanické zabezpečení totiž nepředstavuje pro zloděje složitou překážku. Jednou z variant kvalitní ochrany automobilu, kterou si dnes žádá stále více majitelů, jsou systémy, které automobil pomohou dohledat po krádeži. Systémy, jež pracují na bázi GPS nebo GSM všakneposkytují stoprocentní záruku bezpečnosti. Účinnější jsou ty, které využívají vlastní rádiovou síť. „Do vozidla se nainstalujeminiaturní jednotku, jejíž nalezení a odstranění je pro případného zloděje velmi složité. Ta je napojena na privátní rádiovou síť, která je běžnými prostředky neodrušitelná. Takový systém má 98% úspěšnost na znovunalezení vozu. Ten se pak majiteli vrátí obvykle do dvou hodin,”vysvětlil Petr Rybníček, specialista na zabezpečení a vyhledávání vozidel systémem SHERLOG.
Jiří Vachta
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447