<< Zpět na archív
Akce:
1.2. 16 - 31.12. 17
 

Proti proudu času – Pardubicko v pravěku a raném středověku

Muzeum zpřístupnilo návštěvníkům nové prostory ve druhém patře pardubického zámku.Po vstupu do archeologické expozice se vydáte na dobrodružnou cestu zpět historií. Provede vás od raného středověku až po dobu pravěkého osídlení v našem regionu. Cestu zahájíte v 10. století, době sv. Václava a budete se vracet proti proudu času přes období Germánů a?Keltů až k nejstarším zemědělcům a lovcům mamutů. Těšit se můžete zejména na fascinující poklad ze Lžovic, nádherné rekonstrukce žárových hrobů z doby popelnicových polí, jedinečnou plastiku kozla z doby kamenné z?Třebosic a na mnoho dalšího. Součástí expozice je i hmatová stezka, prostřednictvím které zažijete pravěk doslova „na vlastní kůži“Všichni návštěvníci se mohou dotýkat keramických, kovových i kamenných replik. Součástí stezky však jsou také další atrakce, například modely neolitického domu a pravěké pece. Vnímání archeologie dalším smyslem – hmatem umožní zažít zcela nové pocity.

Kde

Zámek Pardubice - Východočeské muzeum, Zámek čp. 2, Pardubice

Organizátor


web: http://www.vcm.cz
Převzato z www.vychodni-cechy.info
21.1. 19
 

Lída Baarová

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká...

Kde

Roškotovo divadlo a kino Máj, Husova 1062, Ústí nad Orlicí
Převzato z www.vychodni-cechy.info
5.10. 19
 

Den seniorů - dechová hudba Rozmarýnka

vedle pozvaných jubilantů zveme na akci i širokou veřejnost

Kde

Tylův dům, Vrchlického 53, Polička

Organizátor

Tylův dům Polička
tel:739451369
email:tyluvdum@tyluvdum.cz
web: http://beta.tyluvdum.cz/odpoledni-setkani-s-dechovkou-rozmarynka/
Převzato z www.vychodni-cechy.info

Oba speciály Tatra Phoenix v cíli a Loprais nejlepším Čechem letošního Dakaru

(15.1. 2017)
Tým Tatra Buggyra Racing zdárně dokončil těžkou Rally Dakar a do Buenos Aires dorazily obě posádky ve složení Aleš Loprais, Jan Tománek, Jiří Stross a Martin Kolomý, René Kilian, David Kilian. Loprais si na své konto navíc připisuje status nejlepšího Čecha devětatřicátého ročníku slavné soutěže.
Pro český tým to nebyla jednoduchá rallye. Přesto si Martin Kolomý dojel pro své druhé etapové vítězství, když vyhrál hned první den a historicky vedl soutěž. Nebýt tříminutové penalizace za překročení rychlosti na spojovacím úseku vrátil by se do čela i po třetí etapě. Aleš Loprais se do top 10 dostal celkem čtyřikrát a nebýt ztrát s výměnou servo pump, byl by před dnem volna v nejrychlejší osmičce. Ovšem na kdyby se ve sportu nehraje.
„Pocity? Určitě radost a štěstí, že jsme tady. První polovina závodu byl očistec. Byl to určitě jeden z nejtěžších Dakarů, které jsem kdy absolvoval. Ve druhé půlce to bylo pěkný. Dostat se ze čtrnácté pozice na sedmou je pro nás víc než úspěch a je to takové zadostiučinění po těch problémech, které jsme si zažili. Chtěl bych poděkovat celému týmu, rodině, partnerům a samozřejmě pánu Bohu, že jsme to sem dotlačili,“ uvedl spokojeně v cíli poslední etapy Aleš Loprais.
A kam řadí letošní ročník Rally Dakar navigátor Jan Tománek? „Samozřejmě mezi ty nejúspěšnější, protože dostat se do první desítky, ještě po takových problémech, je úspěch. Škoda jen zkracování tras poté, co jsme se zbavili technických potíží. Přišli jsme o možnost posunout se ještě výše. Ale sedmé místo je super a každý cíl se počítá.“

Posádka Martina Kolomého opět ukázala svoji rychlost a kvalitu a potvrdila, že patří do úzké světové špičky kategorie kamionů. „Letošní ročník byl pro nás hodně zajímavý. Měli jsme spousty technických závad, rušily se etapy, takže nic jednoduchého.
Máme ale obě auta v cíli. Je vidět, že Tatra je dobrý auto a že to vždycky dokážeme dát dohromady. Myslel jsem si, že na tom budu lépe s novým autem. Předpokládal jsem, že nastanou nějaké dětské nemoci, ale že nám to až takhle posune čas, tak to mne mrzí. Jsem ale samozřejmě rád, že jsme tady a ve zdraví,“ uvedl po dojetí do cíle Martin Kolomý.

„Dakar 2017 je za námi. Bohužel pořadí není takové, jaké jsme si přáli. Hlavní ale je, že jsme tady a dojeli jsme to, to se taky počítá. Ztráty, které jsme si vytvořili, se vinou počasí a špatně zorganizované logistice trati nemohly smazávat. Samozřejmě to bylo pro všechny stejný, ale z mého pohledu to byl nejhorší Dakar,“ uvedl David Kilian.
Úspěšnou účast si na své konto připisují také pohonné jednotky Gyrtech z produkce Buggyra Technology Center. Všechny vozy kategorie kamionů poháněné motory Gyrtech dokončily 39. ročník Rally Dakar. V první patnáctce má značka nejpočetnější zastoupení, a to celou jednu třetinu.

Konečné pořadí 39. ročníku Rally Dakar - Truck:
1. Nikolaev Kamaz 27:58:24
2. Sotnikov Kamaz +18:58
3. De Rooy Iveco +41:19
4. Villagra Iveco +1:00:04
5. Mardeev Kamaz +2:26:50
7. LOPRAIS TATRA +3:06:56
15. KOLOMY TATRA +6:40:19
 
tz: TBR
Jiří Vachta
: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447